Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Skärmsläckare går inte igång

Skärmsläckare går inte igång

Hej!
Har en liten fråga till alla er experter därute.
Min skärmsläckare går inte igång automatiskt när jag startar datorn utan jag måste gå in på anpassning å sätta igång den varenda gång.
Har varit så nu sen jag install vista SP1. Har letat efter inställningar överallt men inte hittat nåt.
Kan de va nåt i regedit som ändrats kanske? Är ingen hejare på detta fenomen (regedit alltså).
Visst de e ju inget jätteproblem men de e irriterande.
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Högerklicka på skrivbordet
välj egenskaper
välj skärmsläckare
Står det då "inget"
sä väljer du en skärmsläckare klickar på verkställ
sedan på ok!

Löste det här ditt problem? (Detta är hur man stller in skärmsläckare i Windows XP Pro... Måste väl säga det om du har annat OS Så borde det fungera på samma sätt. Läste en gång till J a du har annat OS. Men testa den ovanstående proceduren

Lycka till
Tack Gollum1!
Tänk om det varit så enkelt ändå.
Var kanske lite otydlig innan. Jag gör som du skrev å väljer en skärmsläckare. Sen nästa gång jag startar datorn så går inte skärmsläckaren igång automatiskt utan jag får gå in på anpassa/skärmsläckare igen. Men min valda skärmsläckare står fortfarande kvar men jag måste trycka ok igen för å få den å gå igång.
HM Mysko. Men testa med att ladda ner SP2 Från Microsoft tror att lösningen ligger i det SP:t (Servicepacket).

Det här felet är vanligt för de som upgraderar från exempelvis Windows XP Till Vista, Jag vet nu inte om du har gjort detta eller om du köpt ny dator med vista i redan vid köpet Iså fal får du ta kontakt med säljaren för att härigenom lösa ditt problem.

Kan du beskriva lite mer det felet du upplever Vista är Precis som XP Uppbyggt från grunden har jag hört så det kan vara att Bill har missat att föärdigställa denna funktionen Men testa iaf att ladda ner SP2.

Om problemet kvarstår så får du väl återkomma men visst jag hpåller med om att detta är irriterande, Hade samma problem med Xp men det ordnade sig med en uppdatering av OS.et.

www.microsoft.com/downloadcenter
Annons
finns inget sp2 till vista
Fel av mig rätt webbadress är denna

http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=sv
Okej Göcke men vad menar du menar du att det bara finns ett servpack?
Tack för din hjälp Gollum1.
Men som Göcke skrev så finns det inget SP2 till Vista.
Får väl leva med detta om nu ingen kan hjälpa mig.
Kram till er alla å ha en (förhoppningsvis) solig sommar.
ja jag menar att det inte har kommit ut något sevicepack version 2 till Vista.

det är alltså inte någon mening att jaga ett sådant,

det troliga om det är drivrutins fel och detta problemet kom med den senaste SP1 till Vista så är det att följa upp på datortillverkarens hemsida om de har en fix för detta.

jag säger inte med detta att felet ligger här. men med de senaste felen jag har sett så har det blivit en del uppgraderingar från datortillverkarna också.
som man ibland missar att ladda hem.
Om så är fallet rekkommenderar jag isåfall en OI Men att sedan ladda ner från datortillverkaren eller vad?
Microsoft Borde ju Göra ett SP2 Då som korrigerar detta. man ska inte behöva installera om hela tiden. borde kunna fixas med ett SP2 tycker jag

det verkar som att jag får hålla mig till XP Ett Tag till tills dessa problem fixas. Jigsaw Jag beklagar mitt påstående om SP2 men länken är användbar ialla fall om du vill uppdatera andra komponenter
Ingen fara på taket Gollum1.
Inte lätt å hålla reda på alla OS och SP. Men jag ska spara sidan.
Ska kolla på datortillverkarens hemsida om jag hittar nåt.
Där finns en uppdatering till bios som är ca 6 månader nyare men de ska väl inte behövas uppdateras för en sån här sak? Nåt annat ang SP1 eller nåt annat matnyttigt hittade jag inte.
Byt gärna till Vista Gollum1. Jag har inte haft nåra stora problem med min dator. (man kanske har haft tur).
Ominstallation kommer inte på fråga för ett sånt här fel!
Ha det gott mina vänner.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem