Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Gratis Webmail

Gratis Webmail

Hej har nu hotmail som en gratis webmail men funderar på att byta pga all skräppost. Är det någon som har ett bra alternativ till hotmailen?
Antal svar på detta inlägg: 2
Hej Johan , i stort kan du googla på ( gratis mailbox )
så får du flera treffar att testa.

att du får skräppost beror inte så mycket på Hotmail, snarare på att adressen är lätt att hitta.
Jag har en yahoo adress, kommer aldrig spam på den.
Men det beror nog på att jag sällan använder den.

Spam får man ju ofta när man angett sin adress nånstans.
Det är då dom får tag i den.Sen säljs de vidare.
Svara aldrig på länkar i mail, då verifieras e-mailen och ökar i värde.Tro inte på att om du trycker här så slipper du fler nyhetsmail m.m. Ännu ett sätt att verifiera att det finns en fysisk användare bakom adressen.

Många gör så här:
Du använder en e-mail adress som skräp adress så att säga.
Du använder den när du beställer saker på internet,laddar hem saker, typ alla gratistjänster m.m. Alla ställen som du kan tänkas behöva en e-mail adress.Portaler,gratisprogram m.m

Sen har du en "seriös adress" till vänner och bekanta,betrodda seriösa internetplatser.

Man kan för övrigt irritera spam maffian genom att göra sin e-mail adress ej svarbar.Nu menar jag pop3 adresser i outlook express t.e.x.
Där kan man ange vilken svarsadress man önskar.Det är den adressen som kommer när man trycker på "svara" på mail.
Skriv bara en nonsens adress där, då förblir adressen overifierad.Ställer till problem i spam maffians register
Gör det med den adressen du använder som skräpadress.
Dina vänner vill ju kanske kunna svara dig.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem