Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Varför hittas inte Java?

Varför hittas inte Java?

XP+SP3, IE7. Vad beror det på att inte Java hittas? Vid nedladdning så kommer en ruta som säger att Java inte finns på den här datorn.Alltså blir det ingen nedladdning. Ändå finns Java med senaste uppdatering och allt. Det är också raderat och installerat ett par gånger, men det har inte hjälpt. Borde vara nå´nting någonstans som inte talar om att Java finns? Men vad?
Nån hemlig agent, eller vad? Vad kan göras, tro?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Har provat det och det och det och det......Men allt som blir är att: Java not found on your system. Please download java JRE from www.java.com/getjava

Det är något könstigt.... eftersom det har fungerat perfekt hur länge som helst förut? Mig veterligt har jag inte gjort nå´t som kan ha utlöst det. Men det är mycket man inte vet.....!
en sak som kan utlösa det är att du har fått in skit i maskinen som gömer sig i java strukturen, tojanska hästar. kan vara riktigt jobbiga att ta bort.

eller så har du inte laddat hem java jre och installerat det.

jag fick aldrig svar på mitt tips om du fick upp java jre konsolen
som jag gav tidigare
Jodå Göcke, jag har laddat hem java jre och installerat det, till och med flera gånger och den java konsollen har jag också testat både då och tidigare utan resultat.

Jag har tröskat igenom Malwarebytes AntiMalware, AdAware,SuperAntiSpyware, Panda Totalscan och Windows Defender men det hittas inget.
Annons
hviktor , kan du ge mig en länk till en sida där du får problem med java stödet
http://thepiratebay.org/tor/3512155/Amazing_Grace_-_Various_Artists

T ex. Här är det stopp.
ja det kan jag tänka mig.
men testar du på suns sida så får du OK
På min andra dator fungerar det och det går över samma
modem och router, så det måste vara nånting i den här datorn. Egentligen spelar det ingen roll för jag hade ändå inte tänkt ladda ner något (helt säkert!). Eftersom jag är nyfiken så skall det provas och då funkade den ena men inte den andra och då var cirkusen igång: Varför det och varför inte. Jag kan inte se att det skiljer något mellan installationerna. men något är det tydligen.

Men Göcke: Vad menar du med att du kan tänka det? Någe hyss?
problemet med java är just att en del sidor testar vilken version du har. och därefter lämnar felaktiga uppgifter,

MAO den maskin som fungerar kanske har just den inställningen men inte den som det inte fungerar på.

Ett liknande fel hade vi i en tråd i vintras.
där fungerade sidan den dagen jag skrev till dem att uppgradera sitt skript på sidan. men innan så var det lögn att få den att fungera för vissa.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem