Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Limewire

Limewire

När jag försöker ladda ner en låt från Frostwire eller Limewire, så får jag det här meddelandet, när jag försöker spela upp filen:"Filen som du försöker spela upp har ett filtypstillägg som Media Player inte känner igen (.mp3). Om du spelar upp filen kan det leda till att programmet inte uppför sig som det brukar.
Vill du att spelaren ska försöka spela upp innehållet?" Klickar jag på JA så försöker ett program laddas ned, men det går inte att spela upp filen ändå.. Vad kan detta vara? Hur kan jag spela upp filen? "Gamla" mp3 filer går bra att spela upp, men inte nyladdade. I Frostwire står det att filen är en mp3!
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Jag brukar använda VLC-mediaplyer som tillåter nästan allt i musik och film väg http://www.videolan.org/
du kan även ladda ner en codec/filterpaket som hjälper till
http://www.cccp-projekt.net
Fast Windows Mediaplayer fungerar på allt annat, men det är Frostwire som krånglar. Frostwire har även en inbyggd mediaspelare, men den går inte heller att spela upp i....
Ibland kan man få en fil med ändelsen mp3.exe
Dessa filer brukar oftast vara nåt annat än man tror.
Du kan spela upp filen i "Quintessential", funkar den inte där så ladda hem en annan för då har du säkert fått en mp3.exe och de filerna vill man inte ha!
Annons
virus varning.....
Jo, men det är inte bara en fil som blir så, utan de flesta! Det kan hända att någon enstaka INTE är så, men nästan alla. Så var det inte för någon månad sen...
Limewire och Frostwire har ett avtal som ger dom rättigheterna att ge filmbolag och musikbolag IP adresserna för downloads som som används. Och om du inte finns med på betallistan då får du inga problem.
Men fungerar det inte så kontakta respektive bolag du försöker hämta filer från!!
har du assosierat .mp3 till någon annan spelare

eller är filerna döpta till .mp3 men är i en annat format
Nej. Andra låtar, som jag har på datorn, som också är i mp3, går alldeles utmärkt i Windows Media Player. Klickar jag på dem, så startar Mediaspelaren. De nya, som jag tagit hem går inte. De nya går inte heller att spela upp i Frostwire:s mediaspelare
lägg ner virus spridarna o torrenta istället...
sen som svar på din undran så tror jag att du ska dra ner winamp..den spelar det mesta i musikväg som går att dra ner..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem