Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Nätverkskort

Nätverkskort

Kan ett Nätverkskort i min trådlösa HP pavillon 6000 Laptop:

1. Vara halvtrasigt
2. Glapp i kontakterna

Det startar endast någon gång emellanåt.
Wireless går ej i gång när det ej startar.
Har därför ett separat kort vid namn
”Gigabyte” konstant installerat via USB.port
Som fungerar varje uppstart av datorn.

3. Hur vet, eller får man reda på vilket?
Är det verkstad som gäller?

Någon som vet?
/Ozzy
Antal svar på detta inlägg: 5
Hej. Testa att köra in en uppgradering av drivrutinen till kortet om det finns någon.
Ozzy, hur du nämner det så, tror jag på att du har ett hårdvarufel i din bärbara. tycker att du skall kolla med HP om du kan få det på garrantin.
De har haft ett antal sådan fel på sina bärbara.

Men gör en backup före på allt du vill ha kvar, de vill nämligen att du testar med att återställa den till fabriksläget, innan de tar emot den.
Min styvdotter har en laptop med inbyggt trådlöst nätverk, när hon körde det så var det ungefär likadant att det funkade och inte. Hoppade av och på hela tiden, och vi blev fundersamma.

När jag senare skulle kolla nätverkskopplingen, (de två dataskärmarna) vid klockan i högra nedre hörnet så stod det att hon var uppkopplad mot grannens trådlösa router och inte vårat.

Jag gick in stängde av den mottagningen och sökte efter våran, då sökte den efter den starkaste mottagningen, på listan fanns 3-4 olika nätverk inkl. vårat.

Så nu kör hon med kabel ändå ist för trådlöst....
Annons
IvoBaloo.
Kan vara men tror ej.
Bandit.
Det är kollat. Men som du säger. man måste vara observant.
Göcke.
Jag tror på det som du säger.
På den här modellen gjorde HP en eftergift på garantin, vad gäller Biosen. fick den uoograderad gratis till en senare F3D. Fel på fläktkommunikationen.
Kanske det lönar sig med ett samtal till HP support

mvh
Ozzy
Ozzy, det borde det göra.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem