Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Vad har jag tryck på för knapp? och

Vad har jag tryck på för knapp? och

Varje gång jag stänger IS-sidan måste jag logga in igen, detta trots att jag klickar i autoinloggning.
Detta började i helgen, har aldrig hänt förut, nån av oss måste kommit åt nån inställning.
Jag vill gärna ha hjälp med detta då det börjar bli irriterande att logga in varje gång
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Jigsaw...råkade ladda hem 90 dagars varianten då jag uppgraderade från 7.5 versionen..har försökt ett antal gånger att ta bort och installera om gratisversionen men lyckas inte ens med detta utan får hela tiden upp att virus och antispyware är outdated.
webbhistoriken är ställd på 200MB.
Det är dagarna som Göcke menar.

Längst ner. Jag har som exempel 20 dagar.
låter som att du har ett större problem med virusskyddet som du bör ta och åtgärda.
för att avinstalera det finns det ofta två vägar, kolla här
[ http://free.avg.com/ww.faq.num-1248#faq_1248 ] .

klipp och klistra hela länken

tack leiake
Annons
Avinstallerade avg enligt dom den sida som du länkade till, efter det plockade jag hem den nyaste versionen av avg 8.0. Resultatet blev som innan, allt funkar utom virus och antispyware som fortfarande visar att dom är (database is outdated) trots dom senaste uppdateringarna.

Jag kollade även antal dagar och det är oxså 20 dagar inställt på min dator.
avinstaller avg, och instalera inte det igen, raddera katalogen det låg i och kör cccleaner för att rensa bort programspåren i registret, testa sedan att starta IE7 med internetstart som startsida, rensa all historik och cookies , stäng IE starta om IE och logga in , stäng och starta igen, är du inte inloggad då så får vi ta det senare.

alla spår av AVG måste bort inan du kan instalera om den krachade avg instalationen
Lösningen av mitt problem visade sig vara ett "sbs" fel (skit bakom spakarna).
Jag satt och funderade på vad jag kunde göra en av lösningarna var att göra en systemåterställning då jag visste att problemet hade börjar på helgen, jag började och göra en systemåterställning och fick till min förvåning se att det fanns en punkt 12/9 ???? konstigt det var ju bara augusti, jag dubbelklickade på tiden och fick upp almanackan och visst låg jag en månad i framtiden. Hur detta nu har kunnat hända vet jag inte, visserligen hade jag visat frugan att man kunde få fram månadsplanering på detta sätt just denna helg men att tro att hon har gjort något är ju inte lönt att säga.
Jag ställde tillbaks till rätt datum och månad och klickade på verkställ och vad hände????? Helt plötsligt fungerade allt som vanligt igen.
/Kicken
Kicken , bra med feedbacken, det var alltså klockan i datorn som gick fel.

det är inte sbs fel utan sånt som kan hända om datorn står avslagen en längre tid.
sker det varenda gång du startar datorn, får du byta cmos batteriet på moderkortet

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem