Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Mobilt internet

Mobilt internet

Hej alla.
Tog förra året upp ämnet om att ha mobilt internet i t ex husvagnen och hur utbrett det var. Det var inte så många som hade detta då, så jag tänkte kolla lite om vi har blivit fler som använder det nu? Det är helt klart jättekul att kunna sitta i förtältet och surfa en regnig dag, man får fan så mycket roligare, inte minst att kolla detta forum. Kanske vore nåt för moddarna att fråga på forumet nån vecka?!
Antal svar på detta inlägg: 4
IvoBaloo
Jag har försökt sitta ute i solen och surfa med min Laptop. på batteriet.Men ljuset är så skarpt att man har svårt att se vad på skärmen. hur har detta lösts, när man läser annonser med det där nya 3G. Är det fejk, eller?
Ozzy.
Nä, man måste sitta i skugga för att se något på skärmen, men jag surfar aldrig när det är solsken, bara när det regnar eller på kvällarna, precis som nu. 3G fungerar alldeles utmärkt, sitter med Glocalnets mobila bredband här och det går i 2,21 Mbit/sek just nu mot utlovad 3,6. Helt ok tycker jag.
OK. Men i en annons sitter en flicka i baddräkt på badstranden och surfar. Det kallar jag fejk och lurendrejeri. Även om inte jag går på det. Finns det ju andra.
Vad satt hon där för, om inte solen skiner.
Annons
Ja, säg det. All denna reklam kan man bli tokig på, men man måste lära sig att sålla bort 98% av den, då funkar det hyfsat. Men förstår att alla inte kan sålla och då blir det tufft.
Sitter just nu och lyssnar på Vinyl 107 på IS-Radio, häftigt och kul.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem