Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Anslutnings problem med routern

Anslutnings problem med routern

hejsan
jag har ett stort problem, som uppkom för ungefär en vecka sen. jag har trådlöst nätverk, och vad jag än gör som inkluderar internet, så tappar Routern anslutningen till internet. sedan får man vänta ca 5- 30sec innan den tar upp anslutningen, och så håller det på. Jag har testat att installera om drivrutinerna till nätverket, men ingen skillnad. Någon som har ett tips, eller vet vad problemet är?
Antal svar på detta inlägg: 5
Jag har en US-Robotics

Routern står på övre vån. Betongvalv i golvet.
Jag märker att signalstyrkan flukurerar väldigt mycket, från lågt till mycket högt inom en minut. Antennen står rätt upp.
Ibland slår den av helt. måste då slå av och på strömmen. Sen fungerar det igen.

Inte till nån hjälp, men så upplever jag det.

kan va som ozzy säger,köp en antenn så ska du se att det är löst,rundstrålande i gummi,ca 300 pix..
Uppdatera maskinvaran (Firmware)
Du skrev inte vilken router det var men NetGear och 3Com har jag haft och fått samma problem som du säger, då endast vid hämtning av större filer men efter uppdatering av maskinvara så blev det okej.
Funkar det inte med det så gör som Lazze och Ozzy säger, såvida din router har löstagbar antenn!
Annons
Du säger att det uppstod för ca en vecka sedan. Hur länge har du haft det trådlösa nätverket igång innan dess?.
Firmware kan ju vara ett spöke på vissa routrar.
Har det hänt något i din omgivning som gör att dina signaler kan ha påverkats?
tack så mycket för svaren, de va mjukvaran i routern , ps: harn en belkin n1 wierless router.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem