Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Blue tooth

Blue tooth

Kan man få kontakt mellan en dator och en skrivare med hjälp av blue tooth eller sk. sladdlöst system..eller finns det något annat sätt att som jag önskar, få sitta i köket med min laptop och önska få utskrifter ur min skrivare som står i ett annat rum? (utan sladd och i samma lägenhet förstås).
Antal svar på detta inlägg: 5
kör du trådlöst mellan din dator och router/modem så skall din router ha möjligheten att ansluta en USB srivare eller att du skaffar dig en NAS enhet med möjlighet att fungera som skrivarserver, eller en dator till som du får dela ut skrivaren via. eller en ren skrivarserver
Jag kör inte trådlöst mellan modemet och min stationära dator..min laptop finns trådlöst modem.
kopplar du en skrivare till de stationära och delar ut den så kan du skriva på den från din bärbara.

alternativet är annars en sådan här burk eller liknande
[ http://www.ciao.se/Linksys_Wireless_G_PrintServer_WPS54G__Recension_7756] .
Annons
Det finns även vissa skrivare som klarar av ett USB-stick med bluetooth funktion. Så om du har USB-utgång på din skrivare kan du kolla i manualen om den klarar bluetooth-stick. Räckvidden för bluetooth är dock inte så stor.

Direkt kopplingt av skrivare till router är det bästa alternativet för då behöver inte den stationära datorn vara igång när du skall skriva ut.
Tack Göcke/Telamundo, ska fundera mer om mitt önskemål.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem