Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Far cry/unreal 2- crash problem

Far cry/unreal 2- crash problem

Hej,
Jag har xp sp2, pentium 2.66 ghz 512 minne 260 gb hd, grafik kort fx 5200 128 mb.

Har inga virus har senaste update av norton antivirus, har hårdvarubrandvägg.

När jag startar far cry(dvd), startar det men efter att introt i 3d på stranden, kört i ca 20 sekunder så krashar det. Direkt tillbaks till windows som då förvisso funkar... Har senaste direktx också...

Har aldrig fått detta att funka, har bara orginal, vet någon vad som är fel??

Mitt andra spel i samlingen funkar alls, det startar inte får ett skumt felmedelande innan det ska gå igång. Det är unreal 2...

Kan det vara samma fel, please help... Det är ångestladdat att inte kunna spela farcry när man har köpt det...

Tacksam för svar

Vilsen i pankakan( för övrigt ett hemskt barnprogram :))
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

Kan det vara så att det blir olika på olika datorer beroende tex. konfiguration av grafik, moderkort CPU osv?

Jag har en dator som inte vill sig riktigt. Se forumlänk "krånglande dator"
Även om det funkar nu med låg grafik så är han inte speciellt nöjd.
Mitt Far Cry Hängde sig, när jag skulle gå in i huset i mitten, alldeles i början av spelet. Jag tog då en sväng förbi intel och hämtade den senaste grafik-drivern. Sedan fick jag även uppdatera Adoben. För den var tydligen viktig i sammanhanget. Och nu fungerar det.
En nöt att knäcka, inget sp2 och senaste drivisen till grafkortet..

senast uppdaten på far cry..

Finns där något geni som kan hitta yttliggare lösningar...

/J
Annons
som många andra säjer, byt graffekort
FX5200 är inte ett "bra" spelkort, vill man har ett graffekort för spel, börja o kolla på dom som ligger runt 2000-2500:- klassen.
Just Far Cry vet ja sen tidigt har ett gäng barnsjukdomar.
En annan fråga, vilken upplösning kör du i, samt kör du 16 eller 32 bits graffe?

// SuBBen

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem