Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Mssfeedssync.exe

Mssfeedssync.exe

Får hela tiden felmeddelanden om den fil: mssfeedssync.exe som är lite tjatigt nu.. Har precis bytt moderkort, grafikkort och processor men ej hd:s
Dessutom bråkar IE med dubbla uppkommande sidor där de förblir tomma.
Har precis innan bytet installerat IE8 Beta då och om den bråkar eller om det nya moderkortet med någon konflikt eller vad. Tog föresten bort IE8 ur windowsmappen och försösker köra på IE7 igen då ingen av dem finns i lägg/till ta bort program.. Nu kan jag inte öppna ny sida i "ny flik" längre.
Lite rörigt men klockan är sen och jag är trött, även på datorn...
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

ja nog är det rörigt
du får sova på saken och börja om från början, och åtgärda en sak i taget.

och sluta att installera fler saker , om du redan vet med dig att du har ett par fel innan.
Mssfeedssync.exe m är troligt en resst av AVG antivirus program, som inte är avinstallerat ordentligt
Göcke!

Troligen har du rätt. Jag avinstallerade AVG för en tid sedan då deras uppdatering krånglade.

Start/Sök skriv AVG i alla mappar och filer.

Jag hade 79 filer kvar trots att AVG lovat att programmet var fullständigt borta på min dator.Plockade bort dom manuellt. 10 åt gången.

Gratisprogram går inte att lita på. Tänk på det.
Annons
msfeeddssync.exe - Programfel
Instruktionen på "0x7e3695c8" refererade till minnet på "0x00000048". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Föjande fel returnerades: "The memory could not be "read". Så står det i felmeddelandet.
AVG är Avira premium antivirusprogram så det ska finnas och är en betald version och det hittas i mina mappar. Men Leiake kanske syftade på ett annat antivirusprg som stavas så och heter AVG. Kan ha haft det förut men det verkar inte finnas kvar, ska dubbelkolla!!
Söker efter msfeeddssync.exe för att se var det kan ligga om det finns eller...
Jan_e , AVG är ett antivirusprogram och det är det som flaggar för fel av någon orsak.

Här är historiken från hur du har installerat det eller ej ,
en ledtråd på vad som man skall leta efter.

du skrev att du hade bytt moderkort, installerade du då om OSet ???
eller reparerade du det endast??

det finns alltså en del att fåga om vad som gjordes innan du fick felet
Jag reparerade OS:et men jag funderar på att avinstallera IE helt om det går och installera om det. För det är den som spökar eller hur?
Men jag hörde att det ibland kan uppstå konflikter med ett nyinstallerat moderkort och det som då finns på hd:n sen "förra moderkortet"?
ja då har du nog förklaringen däri.

för dit virusprogram avinstalerade du inte före ,, ??
och nu vet det inte hur det skall handskas med minnesbanken

skall du lyckas att avinstalera virusskyddet nu , så måste du göra det
den omständiga vägen, genom handpåläggning i registret, förmodligen

Jag skulle instalera om allt från början , om jag hade ny hårdvara
och frächat upp datorn med nya drivrutiner osv.
Lite svårt att avinstallera när förra moderkortet inte ville vara med längre, då är det bara att plocka ihop datorn med de nya delar som behövs och få den att fungera med alla program o dyl. som finns på hd:n sen tidigare om det är antivirusprogrammet som spökar så är det bara att avinstallera det och installera om det men IE8 lurar i vassen mer känns det som. Har installerat drivrutiner till det mesta känns det som så de flesta borde vara uppdaterade.
IE8 är en beta version i v2 stadiet och den officiella skarpa kommer runt den 16/9 så man kan nog vänta de dagar som återstår, om man inte tänker bidra med buggrapportering till Microsoft.

Testa då istället med att avinstalera/ominstalera ditt virusskydd
istället.
Felmeddelanden har minskat efter jag rensat lite skräp i registret och reparerat Windows, men nu har jag IE6 och när jag uppgraderar till IE7 så öppnar den inte alls så jag tog bort den och då öppnar den och jag kommer ut på nätet med IE6. Nu har jag inget virusskydd installerat så jag kan testa om mssfedsync.exe bråkar igen. Men klart skumt med IE7, något med SP2 eller SP3? IE6 syns inte i läggtill/ta bort program men IE7 gjorde det..
Har nu surfat lite c:a 15-20 minuter och inget mssfeedsync.exe problem har synts till så man kan väl anta att Antivir låg bakom... Då återstår uppgradering till IE7 det rpoblemet för jag saknar flikarna som jag vant mig vid.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem