Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

UPS-tjänst?

UPS-tjänst?

Min dator har sedan nåt halvår eller så varit helt knäpp, förmodligen för att jag har installerat och av-installerat program en miljon gånger, har väl också varit inne och pillat i sånt man inte ska pilla i ett par gånger.

Har också tappat datoradministratörsrättigheterna.

Ju mer tid jag lägger ner på att fixa till datorn ju värre blir problemen givetvis, har man en etta i datakunskap i sin profil så kan det bara gå åt hel....

Men en liten undring, jag var inne på kontrollpanelen och klickade på energialternativ, och där stod det att UPS-tjänsten är för närvarande stoppad.
Det låter ju inte så bra, nån som vet vad det kan betyda?

Antal svar på detta inlägg: 4
UPS står för avbrottsfri kraft, översatt till svenska.

att den är avstängd är inget problem i sig.
problemet ligger ju i att du har rensat så kraftigt att du tappat adminrättigheterna.

en ominstallation kan nog fixa ditt problem och få din dator att må bättre.
för något annat sätt att fixa det på tror jag inte du är kapabel till att klara.
Även om även det är möjligt.
Jepp,får inhandla en skiva och om-installera-
???
pluppen, är det en märkesdator så borde du ha en recoveryCD eller partition att anropa, och en ettikett på datorn som visar vilket OS den var levererad med.
har du inte det så ring kundtjänsten för märket.
Annons
Jo, jag köpte datorn ny för dryga 2 år sedan. Intel pentium 4, en riktig skitdator ska tilläggas, väldigt högljudd och larmar för hög cpu-temperatur så fort den får jobba lite.

Men nån recovery-cd fick jag inte med när jag köpte datorn tyvärr, och firman där jag köpte datorn har typisk nog konkat.

Men en xp-skiva får jag nog tag i på tradera eller nåt liknande.

En annan märklig sak är att när jag är inne och ska göra en systemåterställning så kan jag bara backa tillbaks ett par månader på kalendern, hade jag kunnat gå tillbaka långt bak i tiden, typ ett år skulle säkert mycket ha löst sig.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem