Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Röklukt

Röklukt

Hjälp, hur gör jag. Har köpt en soffa begagnat och känner när den kom hem i mitt hem att det luktar rök av den. Vet någon hur man får bort röklukt från möbler.
Antal svar på detta inlägg: 7
sima!!

Ättika. Dränk en trasa i ättika 24 % och lägg i eller under soffan i 24 timmar

Detta såg jag i rent hus på TV. Ljuger dom så ljuger jag.
Hmm, jag tror inte att röklukt sitter i för evigt, det brukar försvinna med tiden. Men finns säkert medel man kan spraya på så det går snabbare.

Kolla in Yocoair dyna på den här sidan: http://www.luktfritt.nu/
Ok leiake, nu har jag två trasor indränkta med ättika ligger i soffan. Jag har också tänt ljus ifall det hjälper något.

Fajjer, jag ska försöka få tag på Yocoair i morgon får väl stå ut med lukten så länge.
Annons
Sima, jag kör på leiakes tips med ättika jag med.
Det brukar jag hälla i en skål och sätta in i bilar som luktar illa och det brukar bli bättre.
Fast om soffan är inrökt så kan det nog bli svårt att få bort lukten utan en ordentlig rengöring av den.
Baloo hade en ultraljudsrengörare på sitt jobb som den äkert går ner i då då kanske den blir ren?
Om det inte är sockerkakssmet i den
Hej Sima!

Jag jobbar inom saneringsbranchen och Fajjers tips funkar. Yocoair är ett utmärkt preparat som faktiskt bryter ner odörer och inte är en ren parfym. Mitt tips är att först hyra en möbeltvättmaskin så soffan blir ren. Lukten finns säkert kvar ändå sen. Då används den sprayen och spraya ganska rikligt på kvällen, se till att dörrar och fönster är stängda så produkten får "arbeta ifred" Morgonen efter kommer du känna resultatet!
Det finns en kemisk blandning med levande enzymer som äter lukt.
Om du glömt räkskal i bilen en högsommardag. Dagen efter det luktar pyton. Spreja enzymen inne i bilen, luktar gott, Lukten försvinner/uppäten. Enzymen dör sedan av svält.
Används på restauranger i golvbrunnar framför fällbara kittlar. mm.
Det finns kamrar dit man leder in ozon som skapas av vissa generatorer.
Denna teknik används för rökskadade möbler t.ex. som varit utsatta för brandrök. Titta på "nätet"

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem