Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Msn virus

Msn virus

eller nåt ditåt..vet inte rikigt..men jag formatera min frus dator och min egen denna vecka och nu har den samma skit igen ,,,jag orkar inte ..jag har ju uppdatera virus skyddet alltid har zonealarm som ..och i felsökningslägen gjort en massa grejer ..ge nu ett gott råd snälla..
jag vill inte göra ´det två gånger samma vecka ..jag har lite annat att göra med datorn än formatera ..jag måste lite jobba..

med en vänlig hälsning

mack
Antal svar på detta inlägg: 8
Testa detta!!

Jag har också haft ett MSN virus för flera år sedan. Då gjorde jag så att jag avinstallerade MSN, sedan körde jag mitt anti-virus program. Efter det laddade jag ner MSN igen och installerade det, då var viruset borta
vad e de för skit du fått in i datorn? Finns de nåt namn på möget. Kan ju va bra å veta hur du fått in viruset. har du öppnat nån fil eller kom de bara helt plötsligt? öppna aldrig nåt som skickas via msn utan spara å kolla med ditt avp å ad-aware eller nåt annat liknande program.
vad innebär samma skit igen?
vad heter skiten?
när fick du tillbaks skiten? direkt efter ominstallation?
när du säger formatera, formatera du verkligen då eller installera du om OS?
Annons
MSN virus mm är oftas hoax, men inte alltid. Vill man slippa problem med MSN ?
Avinstallera MSN messenger och installera pidgin.
http://www.pidgin.im/

Då slipper du MSNbaserade attacker och fungerar precis lika bra som messenger.

Oftas är de som "virus/trojarner" kommer ifrån inte medvetna om det utan bara okunniga och klickar på allt som dyker upp i deras chatruta.
Har själv råkat ut för det men avinstallerade messenger och installerade pidgin och har sen dess ALDRIG råkat ut för något igen :)
(Kikar ner bland samtliga inlägg i tråden här)

Du, "kunnig", måste bara fråga en sak gällande just den där länken du har uppgivit http://www.pidgin.im/
Gäller det för samtliga operativ-system eller gäller det Linux????
Blir så himla fundersam när jag ser "fågeln" där..(-.

Samt en fråga till, kan det röra sej om "virus" när MSN börjar logga in- och ut mej rätt som det är? :-/

Tacksam för svar från även "dem som vet"!

mvh
Raringen
Raring , jag kan bara säga att kunnig kommer med ett klasisk lösning som många tar till.
använd inte microsofts grejor.

men det löser inte problemet med msn.
och det löser inte alla andra problem heller.

Pidgin är en klassiker för att kunna köra flera medelandetjänster samtidigt
men de har varit blockerade av microsoft till och från och då kommer du inte åt msn i alla fall.
Pidgin kan köras på en windowsmaskin
klique , leiakes tips är bra
att formatera en dator och sen få tillbaka felet. ????
då får du förklara vad du gör och hur felet uppträder.

Klarar inte de program som ni har som skall skydda er. kan ni ju göra en webscan från tillexempel F-secure eller liknande känd
så man kan få reda på om det är ett känt hot.

är det kända hort finns det ofta bra fixar att ta till på deras sidor
Fungerar utmärkt med alla versioner av Windows och om och varför det skulle blockeras av microsoft har jag ingen aning!? Har aldrig hänt för mig eller mina vänner som använder det ( förklaring av Göcke tack)

JO det förhindrar att du ska utsättas av "MSN virus" ( som man kan kalla det )
Men jag ska inte tjafsa på detta forum om vem som har rätt eller fel.
Det är helt och hållet upp till dig att avgöra och installera det du känner dig bekväm med.
Men jag använder aldrig mer messenger och får aldrig mer "MSN virus" ( som man kan kalla det )

Tillägg:
Antivirus program är bra, men betala för er skull inte för ett. Använd AVG, fungerar utmärkt. Alla anitvirus företag ligger ändå ett steg bakom de som programerar virus. Det bästa antivirusprogramet är DU SJÄLV = sunt förnuft :)

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem