Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Mappvisning i Vista

Mappvisning i Vista

Nu är jag trött på att mapparna inte öppnas likadant varenda gång så nu skickar jag frågan till er mina vänner. Det spelar ingen roll hur jag ställer in visningen av mappar för de funkar iallafall inte. Kan det vara en bugg i Vista eller är det min dator som inte vill behålla inställningarna. Är väldigt trött på å behöva öppna visa hela tiden å välja visa som lista. Kan det finnas nåt i registret som man kan ändra kanske.
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

har du varit inne i kontrollpanelen / mappvisning
jajamensan de har han. Har kollat allt som har med mappvisning på hela datorn. Men inte hjälper det när datorn inte kan göra som man vill.
har du valt klassisk mappvisning
Annons
Jag tror det är vista som inte hänget med jag märker att det är en hel del lustiga saker i vista som IS radion till exempel den är lite lustig än fungerar ibland och ibland inte synd man blev av med XP då var det aldrig några problem
Var hittar du det i Vista min vän? Jag hittar det då inte i kontrollpanelern/mappalternativ.
när man väljer kontrollpanelen stasida så finns det en rad uppe till vänster
som det står klassisk vy på , välj den


sen när du går till utforskaren så högerklickar du på tex en mapp efter det du valt hur den bild du har framme skall visas , tex detaljerad lista
högerklicka på mappen och välj att den skall visa innehållet lika över hela katalogen

eller varför inte hela disken ...
Kontrollpanelen - utseende och anpassning - Mappalternativ - Visning
haha boax , hitta buggar kan vi kanske göra
men innerst inne så är vista inte mycket mer än XP, bara ett nytt skal som tydligen är så svårt att lära sig.
Kan du Göcke tala om för mej varför IS radion inte funkar jämt bara iblandi XP var det aldrig några problem sen behöver du väll inte skratta åt mej hjälp mej istället så att varje gång man klickar på lyssna på radio så vore det roligt om det funkade men det gör det inte jämt det är säkert ingen bugg det är nog ett annat fel
Tack för all hjälp Göcke. Verkar som problemet är löst. öppnade en mapp tex med bilder å sen öppnade jag mappalternativ å där öppnade jag visning sen klickade jag i använd i alla mappar. Det funkar nu ska se om de funkar imorn med när man startat om skrället ha ha.
boax.
Vad jag läst på IS så är nog inte XP felfritt det heller.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem