Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Virusfritt

Virusfritt

Skippa alla antivirusprogram.
Gå till prästen och få Din dator välsignad

Citat ur Pc för Alla 20080915

I Japan har det startats en trend där troende tar med sig sina datorer till präster för att få dem välsignade mot virus.

Antal svar på detta inlägg: 9
Nja
Men hur ofta hittar antivirusprogramet något virus när ni scannar era datorer?

Begrunda det istället så kan ni tänka på hur användbart ett antivirusprogram igentligen är.
Att betala för ett program är ialla fall bortkastade pengar, hämta AVG och skänk slanten till behövande.
15år vid en dator och aldrig utsatts för ett virus i datorn. En å annan harmlös trojan kanske men inte något illa sinnande virus.

Det är virusnoja något så fruktansvärt så jag storknar
Vi lever med arvet efter Gunnar Sträng.
Alltså lev med både livrem och hängslen.

Det var väl vid den tiden datorn började göra sitt intåg i det Svenska samhället. Stor/Liten men ändå digital.
Eller när det var?

Säkerhet framför allt är väl vår paroll.


@ kunnig...
Virus finns... upptäcks praktiskt taget vid varenda scan, men visst är dess farlighet lite överdriven tycker jag.

Bara vid ett enda tillfälle har jag råkat ut för ett angrepp så allvarligt att datorn säckade ihop... vette tusan vad det var för nåt elände som kommit in i burken, men den ena funktionen efter den andra lämnade in och till slut säckade den ihop totalt. Formatering och nyinstallation sen var allt tipp topp igen...

Att få datorn välsignad har jag då aldrig provat, vet inte vilken nytta det nu skulle göra.

//Breeze
Annons
Gud må välsigna eder alla, Jag har inte tid.
xyz
Nä det är väl älgjakt kan jag förstå
Tur att det inte finns Trikiner i älgar,
xyz!

Vad menar du? Har du så många trojaner att jaga i din dator så att tiden inte räcker till.

Förra veckan råkade jag ut för en virusattack av Guds Nåde!!

Hela skärmen blev röd och ett guldfärgat monster skrattade åt mig. Det snodde halva startmenyn och lade sig i systemåterställningen med sitt namn på samtliga återställningspunkter. Tror det hette VIRUS ALERT.

Det var mitt första virus på 18 år. Gud vad spännande det var. Halva datorn
låst. Men jag fick till det efter att ha lugnat ner mig en stund.

Körde systemåterställning trots att Viruset låg där. Jag ignorerade detta. Det funkade. Körde sedan 3 olika virusprogram on line.Hittade en massa
olika "skit". Men jag fick rensat min älskade dator. He,he!!
Ozzy
Inga Trikiner, men väl Blyförgiftade.
Älgen ligger redan i frysen, men välsignelserna får vår herre stå för iaf.
leiake.

Det räcker gott att jaga Älg, trojaner får andra jaga.
På tal om älgkött.
Hade en gång en äldre arbetskollega som tidigare varit styckmästare och charkuterist in sin ungdom. Han är idag saligen avsomnad.

Hans stora intresse var att åka upp till värmland under älgjakten,
samla in alla älghuvuden som fanns efter det alla kronorna tagits som trofeér. Samlade skallarna på en stor släpkärra, åkte till sitt hus som en gång inrymt en livsmedelsaffär i bottenvåningen.

Ett efter ett tog han sedan in skallarna och harvade ur kött som sedan maldes ner, frystes och sedermera såldes i Västsverige som älgfärs.

Innan jag sett hanteringen köpte jag en del kilon, men efter detta så är älgfärs tabu!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem