Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Brandväggar

Brandväggar

Har Windows egna brandvägg på min dator å visst den funkar men om man nu ska bli lite teknisk:Huer ska den va kofigurerad för att ge mig mest skydd? Tog tex bort Firefox från undantagen men jag kommer ut likförbenat. Sen finns det olika nätverk å välja mellan. Vilket ska man välja. Jag kör Vista på min dator. Finns det andra brandväggar som är bra å lättfattliga att ställa in?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

jigsaw
Kolla lite här. Det finns en och annan som används flitigt. Zone-Alarm t.ex är populär. Comodo skulle jag själv välja.

http://blogg.tkj.se/gratis-brandvagg/

Vh
Ozzy
jigsaw

När vi ändå håller på.
Här anti-Spy-vare för hela gratis-slanten

http://blogg.tkj.se/gratis-antispyware/

Brännarprogram
men hittar Du lite längre ned på sidan.

Ha de

Jag har Notron Internet Security installerat på datorn och då kommer det upp ett meddelande / påpekande att man inte bör ha flera olika brandväggar igång samtidigt. . Så jag har stängt av Windows-brandväggen.
Jag vet inte på vilket sätt flera brandväggar kan krocka med varandra.

På min bärbara har jag Norton 360 2.0 (det senaste från Norton) och ZoneAlarm Pro. .Så även där har jag stängt av Windows brandvägg.

För min del finns det inga brandväggar som är lättfattliga att ställa in trots att jag har hållt på länge och mycket med datorer och tycker mig kunna en hel del om hur man ska göra. . Det är för det mesta samma sak när jag ringer till någon support-kontakt och frågar om typ det här om brandväggar att då blir svaret att följ bara instruktionerna.
Annons
Ozzy
Tittade lite närmare på Comodo å är intresserad av denna. Är den lätt a ha med å göra? E inte så teknisk på inställningar å sådant.
Tack för dina svar.
jigsaw
Vet inte. Men tror inte det kan vara så svårt

axe
Jag kör också Norton 360 2.0 på min laptop.

!? Norton 360 2.0 har ju egen brandvägg!?
Varför kör Du ZoneAlarm pro då.
blir det ingen protest/kollision, eller, tar de inte ut varandra. lite kaka på kaka tycker jag.
jag undrar?

Men jag kör ju ett litet antivir från "jigsaw"
Det verkar ju gå bra. Men jag ska omgående radera det.
axe
Har Du avkryssat "Hantera Brandvägg i Ditt Norton?
För det måste Du väl ha gjort.

Nej det har jag inte. . Varken i Norton 360 eller ZoneAlarm. . Men däremot har jag stängt (kryssat av) Windows brandvägg.
Ja Går de så går de, Enköpingståge

Men jag trodde att man bara kunde ha en brandvägg i gång. Varför inte köra även Windows då också???

Eller beror det på att Windows brandvägg bara är en "kuliss" dålig alltså envägs
Jag kör Comodo, funkar klockrent. Lätt att ha med att göra samt gör inte mycket väsen av sig.

Ha aldrig två (eller fler) brandväggar igång, det blir alltid problem förr eller senare. I Vista vet jag ej, men brandväggen i XP funkar bara åt ett håll (nedströms).
paxo
Kan de vara så enkelt att de e bara å install Comodo å sen svara ja eller nej på lite frågor så e de klart eller behöver man en IT tekniker bakom ryggen för att ställa in den. Har hittat windows brandväggens regler på datorn för både in och utgående trafik men för en annan så e de mest grekiska.
Kontrollpanelen sen sök på brandvägg å välj sen Windows brandväggen med avancerad säkerhet. Ni som har Vista (har Basic) men de kan inte va nån stor skillnad. Kan ju kolla på detta å förklara närmare vad allt innebär.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem