Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdat. av SP2 den 14 dec.

Uppdat. av SP2 den 14 dec.

Till er alla som vill ha den senaste ver. av service packen till XP så hittade jag detta på alltomxp.se

"Säkerhetsföretaget Finjan Software i Kalifornien påstår att man hittat 10 säkerhetshål i Windows XP med Service Pack 2. Flera av säkerhetshålen påstås vara av "remote" karaktär, dvs att man kan bli angripen via nätet på ett eller annat sätt. Finjan Software har delat med sig av denna information endast till Microsoft och det återstår nu att se hur Microsoft handlar. Nästa stora uppdateringsdag är 14:e december och då får vi kanske ett svar på detta."
/Lasse
Antal svar på detta inlägg: 4
Tja, ingen är felfri! Då har jag larmat almanackan i Outlook på den 14:e december!
Sen har jag en fundring här...jag inbillar mig att hur hermetiskt tillslutna MS än försöker få sina system så spelar det ingen roll, alltid hittar nån hacker nya kryphål! Alltså inte enbart MS som felar, dom är ju ett tacksamt hatobjekt bland många illvilliga!
det är helt omöjligt att göra en dator som är uppkopplad på nätet eller i ett nätverk helt säker, allting är bara fråga om tid och datorkraft.

Men ju bättre du är på att confa systemet själv desto svårare blir det för någon att ta sig in.
Läste just i PC för alla att en av deras medhjälpare drabbats av en hel del problem.

Och jag måste säga att det är tråkigt att användarna ska behöva upptäcka de här problemen. De borde varit utredda innan man släpper ut sådana här saker...

Jag väntar också ett tag innan jag installerar SP2 fortfarande, men det här släppet borde i alla fall ha botat de flesta barnsjukdomarna...så den borde vara ok att installera...

Det är nog ändå vist att avvakta ett tag innan man installerar...
Annons
Det finns inte många orsaker att inte installera XpSP2 nu.
Men att tro att med den skall vara helt skyddad är ju blåögt.
Vi kommer aldrig att vara skyddade helt i ett öppet system.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem