Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

PhpBBforum

PhpBBforum

Hej alla där ute!
Jag kan inte PHP men har ändå laddat ner ett phpBBforum.
När jag har ftpat upp det på spray tripod och ska fylla i "installationen" så blir det fel, och står såhär:
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /data/members/free/tripod/se/r/a/p/rapolja/htdocs/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /data/members/free/tripod/se/r/a/p/rapolja/htdocs/db/mysql4.php on line 331

Warning: message_die(): Unable to access ./../language/lang_english/lang_main.php in /data/members/free/tripod/se/r/a/p/rapolja/htdocs/includes/functions.php on line 655

Warning: message_die(./../language/lang_english/lang_main.php): failed to open stream: No such file or directory in /data/members/free/tripod/se/r/a/p/rapolja/htdocs/includes/functions.php on line 655

Warning: message_die(): Failed opening './../language/lang_english/lang_main.php' for inclusion (include_path='.:/data/apache/php/mmp_lib') in /data/members/free/tripod/se/r/a/p/rapolja/htdocs/includes/functions.php on line 655
phpBB : Kritiskt Fel

Could not connect to the database

De fälten som jag tror jag fyllde i fel var:


Databastyp: MySQL 4 (osäker på om det är MySQL 4 eller nån annan databas)

Databasserver värdnamn / DSN: medlem.spray.se (vad ska jag skriva här egentligen???)

Ditt databasnamn: (vad ska jag skriva här???)

Databas användarnamn: (vad ska jag skriva här???)

Databas lösenord: (vad ska jag skriva här???)

Prefix för tabeller i databasen: (ska jag ha det som var ifyllt från början ifyllt här eller???)

Domännamn: medlem.spray.se/rapolja (eller vadå????)

Serverport: (ska jag ha i det som var ifyllt från början här eller???)

Skriptsökväg: /rapolja/ (huh???)

Om du svarar så blir jag jäääääääääääää&
#228;ääääääääääää
28;ää(osv)tteglad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Mee
Har du stöd för php och mysql på din webserver?
har du inte det så kan du inte installera phpBB
På spray har du ju en del info att hämta redan
http://www.tripod.spray.se/build/php4u/
kan du testa att försöka redigera din databas , du bör ha ett
root/admin lösenord för att logga in och sedan i vissa lägen skapa en databas tex phpbbsbas för att sedan installera phpbbs och innehållet till databasen som du tidigare skapade.
om jag har fattat det rätt så får du inte tillgång till mysql förrens du tar 65kr packetet och då bara en databas.
Allt-i-ett-paketets egenskaper för 65kr i månaden =
PHP 4.3.8
MySQL 4.0.18 Från 1


Annons
...Vad finns det då för host att använda?
Är det en gratis host du är ute efter, som har detta så är det nog svårt att få tag på.
Bästa tipset www.google.com ;D
Det tipset är alltid bra Rob <|;D
nej, inte google XD
Det är svårt att hitta sånt ens på sökmaskiner ju o.O
Well well, jag hittar väl nån så småning om...
Rent generellt brukar det ju vara svårt att lägga in sjyssta forums på gratis-webbhosts...men prova den här då?
Ladda ner ett forum som heter SNITZ-Forum 2000
http://forum.snitz.com
Den kräver inga php-servers, fungerar på servrar med stöd för Access, MS SQL och MySQL
Jag testade phpBB forum på tripod. Det var ett tag sedan men jag fick det att funka då...hyffsat...

De kan ha ändrat...man måste ha koll på mySQL databasen och så...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem