Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Snabbast Webbläsare

Snabbast Webbläsare

http://www.apple.com/se/safari/

Är detta den snabbaste webbläsare?? Har provat alla. Den är snabbast av dom här.

Kan googles webbläsare vara snabbare??
Antal svar på detta inlägg: 61
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Tjena!
Har testat dom alla. FF-IE7-IE8-Safari-Opera-Google Chrome. Måste säga att Googles webläsare var den snabbaste hittills som jag testat. Använder just nu FF senaste å den funkar utmärkt. Hittade en klocka med datum som ligger nere i högra hörnet som jag inte hittat innan till FF 3.01.
Använd den som du trivs med å funkar på din dator.
jigsaw
Vad jag har läst om test i en IT-tidning . Så är Google Chrome snabbast i uppstarten, Men drar ovanligt mycket minne bara att vara igång.
För att öppna en ordinär webbsida så tar det längre tid än FF. Jag upplever också G.CH. lite väl saktfärdig vad gäller att öppna en site.
Nu jämför jag dessa från egen dator så min åsikt är jämförbar med de andra läsare jag har installerat och provat.
Men Safari upplever jag som snabbare totalt i arbete.

Fast FF är ändå min favorit. Den är ganska så komplett i allt tycker jag.

Vad jag uppskattar mest, är att man kan ställa in textstorleken stambaj. Ligger kvar för varje uppladdad hemsida och omstart.

G.Ch och IE7 har jag inte lyckats får större text att ligga kvar i en större storlek. Jag tycker detta att slippa zooma och ctrl++ är mycket värt.

Rätta mej om det finns en sån funktion i IE7 och G.Ch.

Tjena
Japp du har rätt i att G.Ch drar möe minne å de beror väl på att den så att säga öppnar alla flikar separat å om den ena krachar så räcker det med å stänga den för å sen fortsätta surfa. Hoppas du förstår vad jag menar?
Större textstorlek har jag inte testat för jag har inga problem med mina ögon ännu men för dom med sämre syn så kan detta ju vara användbart.
Sen om man har mer än 2 webläsare på datorn så upplever jag det som att det blir segare å öppna internet. Vista ska väl leta efter vilken webläsare man har som standard eller nåt sånt.
Annons
jigsaw
Jag förstår vad Du menar. synd på sån fin läsare, mig har de ju tappat just därför. Kan vara bra i en del fall. Jag har IS som en enkel sparad snabbstartsida på skrivbordet, just för att se om det finns ngt nytta att läsa på Forumet.

Jag har tre vebbläsare installerat, och varje läsare frågar om jag vill ha dem som standard, Utom den som är förvald förstås, så det är inte bara IE7. ....

Forska i det där med större text s"tambaj" om Du har lust.
Min syn är inte den bästa, lite assymetri.

Hörs
De ska jag göra men det blir inte idag för barnen pockar på uppmärksamhet å sen får vi främmat.
Personligen så ska det bli kul när G.Ch å IE8 kommer i skarpa versioner för då blir det å roa sig igen he he.
Sen undrar jag om IE8 uppdaterringen kommer genom Win.Update eller genom IE7 eller måste man göra en överinstallation på IE7?
Ha en bra Lördag min vän.
På min dator är safari mycket snabb,snabbare än dom andra jag provat.
Thomas2
Kan man ändra det trista grå så man kan läsa menyerna lite enklare. Nu ser man ju knappt vad det står.

annars är den snabb så de förslår.

Vet du om man kan spara videoinslag med ngn liknande
Add-Ons i Safari.
Ozzy

Har inte kommit så långt. Programen finns på Apple.
Nej ozzy.

Har inte hittat något att ändra den gråa trista . Men flikarna blir ju vita när man sätter pilen på dom.
Thomas2
Jo men visst. Jag håller på att sätta mej in i Safari just nu. Vad gäller textstorlek. Det där "lilla a och stora A för textredigering, det gillar jag. Snabbt och konsist.
Men jag saknar "downloadhelper, Finns i "Flock att kunna spara t.ex Videosnuttar på datorn.
I FF, är det RealPlayer- en blå menyknapp som det står Download på .

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem