Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med trådlös anslutning

Problem med trådlös anslutning

Jag installerade XP SP 3 i förrgår kväll och efter det har jag fått problem med min trådlösa anslutning. När jag startar datorn hittar den mitt trådlösa nätverk, men det fungerar inte. Enligt MSNs felsökning (vet inte om man kan lita på den, men..), står det att min gateway inte är öppen.
Dagen efter ringde jag min datorsupport som inte alls kunde hjälpa mig. De skyllde på min brandvägg (Zone Alarm) och på min router. Jag förklarade att jag kvällen innan, direkt efter installationen, lyckats få igång det trådlösa, men att jag inte visste hur. De hade ändå ingen aning.

Jag testade att byta brandvägg till och med, till Comodo, men det berodde inte på det.

Nu har jag listat ut hur jag ska få i ordning på det, men det är jobbigt att göra så varje gång jag starta datorn.
Jag byter trådlösa nätverk och ansluter till en grannes istället. Sedan byter jag tillbaka till min egen och då fungerar det perfekt!

Någon som har en aning om varför det är såhär? Någon inställning som behöver göras bara?

Det fungerar inte om man avinstallerar nätverkskortet och det fungerar inte att inavktivera trådlösa anslutningen. Hittills är den enda lösning att byta mellan nätverken, men jag vill ju ha det som förut, att det automatiskt ska fungera.

Tack för svar
Antal svar på detta inlägg: 9
strut
Jag sitter med en trådlös HP Laptop.
Router US-Robotics.
Detta har säkert inte med ditt problem att göra,men vill ändå berätta hur jag upplever det.

Mitt trådlösa kopplas ut i bland när nätet är tungt belastat kring klocka 18,00. Då slår den över till en grannes oskyddade "Netgear" vilket är irriterande. man måste hela tiden hålla koll på att man har sitt namn i aktivitetsfältet. Nu är det ett betongvalv mellan min Router och där jag sitter och jobbar. för mej beror det på dålig signal. Min brandvägg Norton står på standardinställning.

Routern slår i från ibland, så jag får dra ur adaptern på baksidan och sätta in den igen. så fungerar det igen. Detta är ett signum för just US-Robotic har jag hört från en programmerare.

Ha de
Ville bara meddela att jag avinstallerade SP3 och nu fungerar allt som det ska. Jag läste att det var ett antal trådlös nätverkskort som inte fungerar med SP3. Dock var det int samma fel som det jag hade, men det gjorde att jag i alla fall valde att avinstallera och det var ju rätt.

Det kommer dröja innan jag installerar SP3 på min dator!
Kör trådlöst genom telejacket med telia Fungerar jätte bra men jag kommer inte upp till hastigheten som lovas.Har aldrig blivit ned kopplad.
Annons
Glömde att jag har sp3 ned laddat, tror inte det beror på den.
Då har du ett näverkskort som lyckligtvis fungerar med SP3. Var glad!
Är det illa att ha en sladd?
På vintern är det inte bra att ha sladd.
Sätt bästa däcken fram, tipsar experterna
låter som du behöver skriva om nyckeln i din trådlösa anslutning
genom att ta bort den i från listan i din trådlösa administration på datorn
och göra en ny anslutning till din router

eller att ta bort stödet för ipv6 som kan ha kommit med i sp3

men om det löser ditt problem kan jag inte lova.

men att låta msn reparera din anslutning, det löser förmodligen bara ditt
msn. är det bara msn som strular så kan det ha andra förklaringar än det
du har varit inne på.
Det var inte msn som strulade, utan jag var tvungen att välja ett annat nätverk och när den hittat det, då fick jag byta tillbaka till mitt eget. På så vis fungerade det.

Jag valde att avinstallera SP3 istället och direkt efter att ha startat om datorn så hittar den nu mitt nätverk direkt, så allt fungerar perfekt igen.

Det känns inte så viktigt att ha SP3...ännu.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem