Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med ikoner

Problem med ikoner

Har en liten fråga ang. ikoner i egenskaper för aktivitetsfältet och startmeny. Om jag högerklickar nere i aktivitetsfältet och väljer egenskaper å sedan väljer meddelandefältet å sedan så öppnar jag anpassa i fältet ikoner så dyker det upp en lista med aktuella objekt å tidigare objekt. Hur rensar jag dom tidigare objekten? Där finns ju en hel del som inte finns på datorn längre.
Hoppas jag har gjort mig förstådd.
Jag använder Vista.
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Snälla rara datorgurus på IS denna tråd är läst 30ggr sist jag kollade så nån kan väl ge mig ett tips. Göcke-Ozzy-Thomas2-PerAsk å alla ni andra som kan datorn utan å innan:HJÄLP MIG!
Du har gjort Dig förstådd och Din fråga var den bästa på väldigt länge.

Där fanns mycket. Men jag tror inte de kostar mer minne än några få Kb per ikon.

Så som ngn sagt tidigare. Varför bry sig för så lite.

Men irriterar även mej, det gör det.

Något svar på frågan får Du vänta på, jag har det inte, trots upprepade försök.

Dags förr
Ozzy
Tack för visat intresse.
Annons
jigsaw
Jag tror mej ha halva lösningen på ditt problem

Genom att skriva ett kommando i adressfältet för att få fram alla,vad heter dom. H-Key osv. Alltså alla registernycklar som just berör i ditt fall Vista.
Det var inte "reg-Edit" Utan just specifikt för dennes Webbläsare. (Installationsnycklar) rätta mej om jag uttrycker mej fel. Ni lärde....
Frågan är [sökväg och vilken nyckel]
Där kan man i slutet på varje nyckel ändra värdet Det finns två värden som man ändrar bara genom att dubbelklicka på strängen.
Detta förfarande är en del i den högre skolan, så man måste veta vad man gjort för att kunna återställa värdet till "standardläge"

Jag har för mej att Göcke en gång visade vilken sökväg man skulle skriva för Firefox, så den måste ligga i Forumets arkiv. eller har jag läst det någonstans men var? Det handlade i alla fall då om hur bilder skulle visas i Firefox.

Jamen det var ju enkelt ! Eftersom jag nu är datatekniker så fattar man ju som blixten. Nä skämt åsido. Jag tackar dig för att du försökte iallafall å hoppas att du fick en god kaka till kaffet. P.s det finns möe att lära i den häringa datoranvändandet men frågan är: Behöver jag kunna det? Är svaret nej så får man bita i det sura äpplet å gå vidare.
jigsaw
I ditt fall handlar det om att ändra en nyckel i ditt
Operativsystem Vista och inte Firefox eller IE7

Värt att poängtera. Alla har sin egna nycklar.
Hur man vill att OP eller Webbläsare ska arbeta.
Visa de olika plattformarna desktop osv.
Om jag nu uttrycker/fattar det rätt.



Göcke kommer väl in när han passat sina barn och barnbarn. då kommer lösningen lätt som en plätt.

Ingen kaka till kaffet. hull har jag så det räcker.
Ha de
jigsaw

Tur att det löste sig. Du vet att jag har gamla XP. Om vista vet jag ingenting..

Hur ser du att tråden du la in hade läst av så många????
Okay
Men detta är överkurs i den högre skolan å jag vill inte riskera å behöva köra en total systemåterställning så för tillfället så lägger jag detta på hyllan. Jag tar en istället.
Det spelar väl ingen som helst roll hur många ikoner det finns på den listan jag hittade också några som finns kvar efter tidigare program,men man ser dom ju aldrig och dom kan ju högst vara på 1 kb styck så mig irriterar dom inte

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem