Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Stoppa tjänster i Vista

Stoppa tjänster i Vista

Tjosan mina vänner (om man har några) därute i sveriges avlånga land.
När man öppnar Aktivitetshanteraren/Tjänster så finns där ju en hel del som både är igång samt är stoppade. Finns det program som kan kolla vad som är igång på min dator å stoppa det som inte behövs? Nu menar jag inte autostartande program för det är fixat utan alla dessa tjänster å processer som är igång jämt å äter datorkraft.
Antal svar på detta inlägg: 7
Göcke var är du!!!!!!
Hej på er alla, har lite mycket att stå i.
den här länken kan ge er lite att leka med
[http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/default.aspx] .
okay ska läsa det sen tack
Annons
Göcke
Jodu det var visst lite å ta till sig men på ren svenska. Kan du då förklara hur jag ska få bort dessa processer/tjänster som jag inte behöver. Kan ju nämnas att min engelska inte e va den borde varit.
Göcke du e ju Gurun på detta forum så du borde kunna hjälpa. Ahh du allsmäktige jag dig!
du tar då i jigsaw

tyvär så får man det nyaste alltid på engelska först
har aldrig funderat om det finns en svensk översättning på dessa tjänster
tror inte det.
Man måste fjäska lite min vän om man inte kan he he!


Jag använder ett ( tycker jag i allafall ) toppenbra program som heter TuneUp. [ www.tune-up.com/download ]

Där finns bl.a. Startup Manager, Disk Doctor, 1-Click Maintenance mm. . Många olika program ( funktioner ) för att administera datorn.

Det kostar visserligen några hundra om man ska köpa den senaste versionen 2008. . Men man kan ju börja med en 30-dagars test version så att man kan se vad programmet går för.

Jag har använt det i flera år och det har hela tiden fungerat 100 % bra. . Aldrig några problem med att viss saker kanske slutat fungera sedan man använt olika funktioner i Tune Up. .

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem