Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Comhem 8000

Comhem 8000

Är det nån som har comhems 8000 bredband och är det nåt och ha??
Har tröttnat på Bostream nu och comhem e dom som kan fixa den snabbaste linan åt mig så ge mig lite synpunkter ni som har den..
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej Jimmy

Jag har comhem 8000. Jag har aldrig haft problem med detta under mina 5 månader. Innan detta hade jag comhem 1000 i 7månader och innan det hade jag telia adsl 0,5. Telia hade jag under många år och hade en del problem. När jag flyttade för ett år sedan fick jag 3 hål i väggen o valde då comhem eftersom mitt telia hade strulat några gånger.

Det ända felet tycker jag är att up = 1000, borde vara 8000 åt båda håll.
Okej det låter ju betryggande va lite orolig när jag sa upp mitt bostream abonemang och tog comhem...Men nu blev man lite lugnad iaf..
Samma här Jimmy.
Jag kör också ComHem 8000, inga problem här heller. Speciellt inte sen dom dom slopade den lite krångliga inloggningen.
Fast jag håller med Johan om att uploden borde vara snabbare.
Supporten funkar bra den med, inte överdrivet långa väntetider.
Dock skall jag nog nämna att det är inte många gånger jag lyckats få full bandbredd åt något håll, inte ens när jag testar med TP-testet.
Fast det kan vara min router som stjäl lite bandbredd.
Annons
jag hade en del problem i början (dålig fart) och jag vet inte riktigt om det funkar helt nu heller. farten kan vara ganska skiftande. jag försökte få hjälp av supporten, men jag måste säga att den var inget vidare. hela ärendet verkar ha runnit ut i sanden, ingen uppföljning alls...
Håller med Bosse om bandbredden. Det är ju upp till 8000 som de säljer, inte 8000 men det är jävligt dåligt när man bara får 5000 som jag får. Men där jag laddar kommer jag ändå bara upp i 3000 så då spelar det inte så stor roll. Men ännu en gång vill jag klaga på den dåliga uploaden.
Okej men lite loss det kan jag aceptera men inte så mycket som jag har med min Scream uppkopling..Ska ha 8/1 men min download ligger på 3 mbit nu har legat på 6 mbit innan men efter felamälningar hela hösten så tröttna jag på dom å sa upp det..sen telefonköer till support där ligger nog comhem i lä 25-30 tar det å kommma fram till bostream...
Visst är det så som Johan påpekar att det är UPP till 8 MB/s som gäller. Men när man kör ett TP-test så kommer man ju knappt upp i 7 ens när UDP kollas. Alltså den typ av test där data skickas utan att det behöver komma fram till servern. Helt enkelt kabelns kapacitet. Där borde detju bli 8 utan prut.
Kanske skall vi alla börja mejl-bomba ComHem för att protestera mot den löjligt låga uploaden ?
på de tp-tester jag har kört har det kommit upp i runt 7,7 mb/s, tycker det är helt ok. problemet är att det ibland inte blir någon "kontakt", den överför ingen data alls.
Slänger in en fråga, ahr Comhem idag men har möjlighet att får BBB´s adsl 10mbit, nån som har bra eller dåliga erfarenheter av denna uppkoppling? Tacksam för svar. Skrev till Comhem för ett tag sen om undermålig hastighet, fick tillbaka ett brev där det stod "Tack för ditt brev", sen hände inget mer. Skickade om det och samma svar, ringde sen och fick som svar att de skulle kolla och skicka ett mail, inget sånt hände. Så får man inte behandla kunder speciellt när de tar så bra betalt av oss.
Jag har BBB 10 mbit, funkar bra för mig! Gratis telefoni BBB-abbonenter emellan också...om du vill ha telefoni-erbjudandet vill säga!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem