Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Kopiering av dvd

Kopiering av dvd

Jag har gjort kopior på några dvd skivor med datafiler på som jag sedan kan sätta in i dvdspelaren för att använda.
Jag använder mig av nero.

Allt går som det ska med brännigen och det blir inga fel men det funkar inte i dvdspelaren!

Jag har samma sorts skiva som jag bränner på och det har funkat förr.

Är det någon som vet vd som hänt?

Jag har avinstallerat nero och sedan installerat in det igen utan bättre resultat.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

vad menar du nu?

Jag har den inställd så den ska bränna på d: där min brännare är.
fungerar den skivan som du skall kopiera av? i din dvdspelare
och fungerar den nybrända skivan i den brännare där den är skapad?
Skivan som jag ska kopiera av fungerar men den nybrända skivan fungerar inte.

Kollar jag egenskapaer på den så är det använt utrymme 0 b och ledigt utrymme 0 b.
Annons
Jag testade med frugans dator och då funkar det.
Samma nero är installerat på hennes som det jag har på min.

Knepigt värre.
När du startar Nero, (iaf på min version Nero 6), så väljer man först vad man vill göra för skiva. Sedan när utforskarprogrammet är igång, så finns det högst upp en rutan där det skall stå namnet på din brännare (inte D). Där kan man också ändra om man vill göra en sk. ISO-fil och då står där Imagerecorder istället. Det som sker är att programmet istället för att bränna på cd eller dvd skapar en fil på hårddisken, men det ser precis likadant ut som om när man bränner en skiva.
Kolla så det är rätt där. Jag med flera har gjort samma tabbe utan att fatta vad som står på.
Ett spel, säger Du... vad för spel? PC, PS2, XBoX.

Du vet att om det är konsollspel så krävs det att maskin är chippad ellar att Du kör med "swapping"?

Annars gör Du du lätt en ISO av DVD:n och bränner sedan denna.
Vid krångliga skivor är det bäst att använda Alcohol 120% eller Blindwrite då de har möjlighet att emulera "fel" i skivan.
Det är ett dvd-spel.

Brännaren står att det är min dvd skrivare.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem