Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppstart av webläsare

Uppstart av webläsare

Har en liten undran och hoppas att svaret kan finnas hos experterna på IS.
Vad är det som gör att dom olika webläsarna startar olika snabbt? Tex G.CH startar å fixar startsidan innan man hinner blinka. Ja summa summarum: Vad är skillnaden på dom olika? Bli inte för tekniska bara jag e ingen expert på IT termer.
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

jigsaw
Här är ett delsvar varför just Google Chorme upplevs som snabbare än andra webbläsare.

Citat. från DI.se
Google Chrome använder också en nyutvecklad JavaScript-motor, kallad V8, som enligt företaget gör att nätsurfandet går snabbare än vad det gör med andra webbläsare.


Har IE8 samma V8 den starta upp blixtsnabbt!!!! Medan FF tar betydligt längre tid. För att inte tala om Safari och opera.
Ozzy
Tack för ditt svar.
allt handlar om Java då. Stänger man av detta så blir ju inte surfandet så roligt längre. Detta Java: Vad är det egentligen? Man måste ju ha det för å kunna uppleva helheten på nätet.
Thomas2
IE8 är inte så snabb som G.CH. Inte på min dator iallafall. Men FF kan ju gå å lägga sig i jämförelse.
Annons
jigsaw

IE8 är supersnabb. Men FF är långsam... Gäller vid uppstart. Så hur får jag ff att "vakna" snabbare??
jigsaw och Thomas2
Om Ni skulle dra en tom vagn G.CH.) jämfört med en normalt lastad (FF)och en överlastad vagn (IE7)

'Vilken vagn skulle Ni uppleva att dra på snabbaste tiden mellan två punkter.

Ungefär så förhåller det sig vad gäller olika Webbläsare.

G.CH. säger att den är just avskalad och jobbar enskilt i sina flikar. där har Ni svaret för alla Webbläsare.

V8. Det är väl så att alla programmakare har sina hemligheter, genvägar, för bästa och snabbaste resultat.

Rätta mej om jag har fel.

Det kostade på....

Ozzy

Man kan ju ha FF uppkopplad hela tiden,så slipper man ju belasta sina nerver!!
Ju färre tillägg en läsare har, ju snabbare kör den.

När G.CH och IE8 får alla sina AddOns/tillägg. Insticksfiler på ren _Svenska, då kommer även de läsarna att gå långsammare
Då tycker jag det är dags att jämföra alla läsarna.
Skarp mot skarp. är väl rättvisast.

Om inte skulle jag äta upp min hatt om jag hade någon.

Ni som kör IE8
Kan Ni inifrån den Webbläsaren ladda ner en videosnutt från YouTube till "Mina Dokument / "Mina videofilmer" (Downloadhelper)
Om inte. Det är ett tillägg som tar plats och ork.
Då måste Ni anlita en annan Webbläsare, eller hur?
Om detta går.
Vad heter denna AddOns i så fall?

Går det att från IE8 och G.CH.
Ha Real Player aktiv för nedladdning av videomusik etc.?

Tummen ned för dessa om det inte går. De är ju endast Beta

Vh

Thomas2
Jag vet inte hur man skulle kunna få FF å vakna snabbare. Har googlat på detta å tweakat mitt FF lite i About:Config å visst de funkar om man räknar sekunder. Men som min fru säger: Du e rolig du-Du hinner ju inte släppa en fis när det byter sidor eller vid uppstart så du har nog inte upplevt en seg webläsare eller ett segt internet.
Ozzy
Hade jag kunnat rätta dig så hade jag gjort det.
Thomas2
Du menar att som komplement till en snabb IE8 eller G.Ch.
Kan man ha FF startklar hela tiden. /minimerad/ på aktivitetsfältet. För att göra sådant de andra inte kan.
när man behöver det. )

Varför inte använda en komplett Webbläsare hela tiden.
Vi är ju pensionister med massor av tid.
FF är inte så långsam att det stör nämvärt.

"Beta" kommer sig nog av att en ko upplever gräset grönare och godare att "Beta" på andra sidan om staketet. Även om Hon skulle få river skinn.

Ozzy

Jag har mycket addons i ff bland annat Väderprognos uppe i höger verktygs fält,det uppdatera sig ofta,och femdygnsprognoser,inklusive ikoner!!

Detta tipsade jigsaw om


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem