Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Defragmenteringsprogram

Defragmenteringsprogram

nån som använt detta prog nångång? Använder själv O&O 10 proffessionale med gott resultat.
http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html?Str=download
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Kör själv med Auslogics defrag
Kan vara lite läbbit med en 1.0-version. Kan finnas buggar.
Själv är jag helt nöjd med Ashampoo Magical Defrag 2. Kostar c:a hundralappen och kan laddas ner från www.ashampoo.com
Annons
Vad är det för fel på Windows. Jag bara undrar??
Förklara detta!! Defragmentering!! Vad är detta? Vad händer då? Vad innebär det?

Har ingen aning!!

När filer o. program sparas på en partition på hårddisken finns det kanske inte plats för att allt ska kunna sparas i en enda radda. Utan filen kan komma att bli placerad på flera olika ställen på hårddisken.
Dessutom finns det ofta i slutet på filen en massa data som inte används längre. . Denna uppdelning av filer o. data på olika ställen på hårddisken gör att det tar lite längre tid att läsa in all nödvändig data när programmet eller filen ska användas.
Defragmentering innebär att filer omplaceras och skrivs i en enda radda och att det som finns i ändan på svansen och inte behövs längre tas bort.
Så defragmentering kan stabilisera och snabba upp hur filer och program läses in. . Datorn blir för det mesta snabbare efter en defragmentering. . Även om man kanske ofta inte märker det.
En del säger att det ganska onödigt att köra en defragmentering men jag tycker nog att det är bra att göra det ibland. .Varför skulle det annars finnas program som defragmenterar ?
Dessutom kan defragmentering frigöra en hel del plats på hårddisken.

Thomas2 ! . Jag hoppas att mitt försök att förklara vad defragmentering är och innebär var riktig och att du nu har fått en förklaring.
. .
Jag har inga bekymmer med defragmentering ,det är schemalagt och sköter sig själv
Min dator är just nu fragmenterad 6%.
När det är 10 % fragmenterad då är det dags för en Defragmentering. Enligt min dator. man kan ju begära en analys innan. Då får man besked.

Thomas2
Sökväg, "Alla program", Tillbehör, Systemverktyg, Defragmenteraren.
Om du behöver defragmentera, hinner Du både koka kaffe och dricka upp det innan det är klart.
Tack för denna fullständiga redogötelse!! Har inte fattat detta tidigare!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem