Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Varför problem

Varför problem

Har efter en tid märkt att trådar om datorer nästan helt dominerar IS forumet, och det är hela tiden samma personer, som återkommer.

Ser man på profilerna, så är dessa medlemmar väldigt datakunniga, och då ställer jag mig frågan, föder för mycket kunskap onödiga problem. Här förs diskussioner om problem, som jag i alla fall inte tror den genomsnittlige användaren någonsin konfronteras med.

Skulle i samband med detta veta vad ni har era datorer till, som behöver sådan avancerade kunskaper. För min del använder jag min dator för e-post, bankärenden, lite diskussioner på några forum, och aldrig under de 8 år jag haft dator hemma, så har jag haft ett enda problem.
Antal svar på detta inlägg: 4
ernest . om du har följt någon av trådarna så kan du se att det är test
av olika ej färdigutvecklade program (betaversioner) de provar på.

alltså inget en vanlig normalanvändare ger sig i kast med.

har du inte haft problem under 8år
så är du förmodligen bara att grattulera
eller så är du väldigt försiktig i ditt användande av datorn.
ernest!

Du är en klok man. Ju mer man bråkar med sin dator ju värre problem får man. Helt riktigt!!

Men nu finns det tyvärr medlemmar som skall prova på allt. Dom är så nyfikna så dom håller på att spricka. He,he!!

Man kan kalla det en hobby som går ut på att pina livet ur sin dator på kortast möjliga tid.

Förr i världen hade man datorproblem varje dag. Men sedan Windows blivit stabilare så har jag skonats från det mesta dom sista 7-8 åren!

Men när du minst anar det så får du problem. Så är det med datorer. Då
är det bra att ha IS. Om du kommer ut på nätet,vill säga.

SJ:s sida låg nere i flera timmar. Bara det!!




Trots att jag antagligen tillhör den där nyfikna skaran att vilja pröva det senaste. Började med Dator 1992

Har jag endast drabbats av ett haveri på min nuvarande Laptop. Då var det ett fabrikationsfel. Annars inga större problem genom åren.
Tänker man efter före, klarar man sig ganska bra.
Att endast betala bankräkningar, skriva dagbok och använda e-post. och ett minimalt surfande, Så måste ju datorn ändå hållas up To Date.

Är man rädd för sin dator, att orsaka fel utan att veta vad som händer. tycker jag också är fel. Har man tid och intresse, bör man nog läsa in lite åtminstone på sin egen dator vad den kan prestera och varför och hur.

En fråga som stötts och blötts. (Men ej på detta Forum, vad jag vet)
Det finns många olika åsikter om detta.
Följande:
På en batteridriven Laptop.
Kortfattat:
Ska/bör, batteriet sitta i datorn under tiden den är nätansluten eller ej. Läs handboken på Hjälp & Support och se om Du blir klokare av detta. Det finns olika instruktioner beroende av fabrikat.

Mvh
Ozzy
Annons
Det är ungefär i den vägen mina tankegångar går Leiake, kan man låta bli att "pilla" på sådant man inte begriper sig på, så kan man säkert undvika många problem.

Jag tror också att en dator kan bli en form av hobby för den tekniskt kunnige, och det skulle inte förvåna om en hel del trådar här inte bara hjälpt utan även stjälpt, blir man nyfiken av en fråga kanske man själv vill experimentera, och om något då går fel, så står man där med ett fullkomligt onödigt problem, ungefär som på den tiden jag utan någon som helst motorkunskaper skulle trimma min moped, skammen förbjuder mig att berätta hur det gick.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem