Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Många testsidor

Många testsidor

Har en allt-i ett-skrivare HP PSC 1400 som fungerar alldeles utmärkt,MEN var enda gång jag startar datorn(om inte skrivaren är avstängd) så skriver den ut en testsida.Har försökt att tala om för den att jag vet att den kan detta,men det hjälper ej. Avinstallerat och ominstallerat flera gånger men med samma resultat. Den betedde sig inte så i början,så det har hänt något,men vad? Borde ju gå att ordna så den blir som folk igen. Nå´n som har en idé?
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

hviktor!

Fick du en cd-skiva bifogad när du köpte skrivaren.

Kör den i så fall en gång till.
Det är ju den jag har kört vid ominstalleringarna!!???
hviktor
gå in på hp.com å sök drivrutiner där å ladda ner dessa
hör av dig hur de gick
Annons
Du är snart 70 fyllda men du kanske orkar stänga av skrivaren ändå?
Starta skrivaren efter att du startat datorn,så kanske det inte skriver ut
testsidan.
Jojomänsan,kalle52,så fort den får ström,kvittar varifrån,så skriver den ut sin lilla testsida. Snart 70,men pigg ändå,klarar trycka på strömbrytare också.
Med tanke på vad Du skrev tidigare kalle52, så är vi inte jubelidioter även om vi är äldre än Du!
Därför tycker jag Din kommentar på detta inlägg är mycket förnedrande:
"Du är snart 70 fyllda men du kanske orkar stänga av skrivaren ändå? Starta skrivaren efter att du startat datorn,så kanske det inte skriver ut textsidan. "
hviktor, du skall få ett tips att testa.
om det fungerar eller ej har jag inte testat själv.


Ta testsidan (även kallad: alighnment sida)
som alltid skrivs ut när du slår på skrivaren
och placera den med fronten NED i skannern.

Sedan trycker du på scan-knappen på skrivaren själv.
(detta är den knappen längst ner av alla knappar på
skrivaren / scannern.)

Se till att skrivaren skannar testsidan.

Nu kommer det att sluta skriva ut testsidan
anpassnings sidan igen.
Svar till solarus:Jag har följt ditt råd och kollat på www.HP.com och där fanns drivrutiner,men ingen var modernare än den jag hade. Men jag provade ändå en gång till med skivan jag har, men icke.......den skriver testsidor utav bara h-vitte!
Göckes tips ska jag testa i morgon och meddela resultatet.
Estrid: Att kalle52 skiver som han gör bryr jag mig inte om.Det säjer nog mer om honom än om oss "gamlingar". Förresten; innan han vet ordet av, så är han där också och då får han se hur det stämmer. Men det är klart att vi tar avstånd från sån "diskriminering".
Göcke!! Det är fantastiskt! Fungerade! I alla fall en gång, får se nästa gång den startas. Jag förstår inte hur det kan funka,men det verkar som det gör det. Tack!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem