Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Mus och datorproblem

Mus och datorproblem

Jag har en HP-dator med XP Pro.
Sedan en liten tid så har jag haft problem med men webbläsare (Avant Browser). Det tar upp emot 10 sekunder att starta den.
Jag har funderat på detta och provade idag att byta ut min trådlösa mus mot en vanlig USB-mus, och helt plötsligt så funkar allt igen, men när jag byter tillbaka till den trådlösa så är problemen tillbaka.
Det känns om någon drivrutin inte är ok, men vilken kan det vara?
Antal svar på detta inlägg: 10
kan du byta kanal på musen , eller testa med ett nytt batteri
eller rent utav ladda hem musens drivrutier med programvara.
Byta kanal?
Tror jag inte. Den hör ihop med det trådlösa tangentbordet och det följde med datorn.
Den enda drivrutin som syns i enhetshanteraren är HID compatibel mus och IHID comaptibelt tangentbord.
Provade att byta batteri i musen, men ingen skillnad.
gå in på HPs sida och titta på drivrutiner för din dator och om de har någon mjukvara för trådlöst tangentbord
Annons
Povade igår med en annan trådlös mus och nya batterier och samma problem uppstår.
Det märkliga är att vanliga IE7 startar direkt
instalera om Avant Browser. att det skall vara problem med trådlösa musen , när den fungerar på allt annat är mindre troligt, snarare att det ligger en spyware och tuggar i bakgrunden
Jag har provat med att installera om, men resultatet är samma.

Det finns även ett annat problem med trådlösa musen och det är när man använder Förhandsgranska bilder. Ibland hoppar förhandsgranskningen två bilder istället för en och om man ska rotera en bild så hoppar den ett halvt varv istället för 1/4 varv
när du gör detta så använder du knapparna på musen?
kan ju vara en rengöring av musens delar eller tangentbordet.

skall dra till Tyskland nu, så jag hoppas att det löser sig för dig

vh göcke
Svaret till Göcke är ja. Om jag däremot använder kortkommandon för att ex rotera en bild så fungerar det problemfritt.
Ha det bra i Tyskland. Akta dig för ölen
PerAsk , har du löst problemet
Svaret är nog nej.
Jag har inte hunnit testa ännu riktigt då jag varit bortrest jag också.
Det tar iaf lika lång tid att ladda webbläsaren.
Har gjort systemåsterställning och har installerat om webbläsaren till en äldre version, men det gör ingen större skillnad.

Förhandsgranskningen funkar just nu, men jag ska testa lite mer när dator fått gå varm ett tag.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem