Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

SuperAntiSpyware

SuperAntiSpyware

Väljer att starta en ny tråd med detta inlägg eftersom jag tycker det innehåller viktig information för många. Efter att jag skrev följande inlägg under en annan tråd på forumet så har jag idag på morgonen fått ytterligare ett samtal från en person som infekterats av det beskrivna - falska - AntiSpyware-programmet. Tänkte att denna information kan hjälpa andra som med stor sannolikhet kommer att råka ut för problemet! Här följer inlägget:



Jag provade SuperAntiSpyware Professional och skannade genom min dator. Det enda det hittade var litet cookies - och det är jag inte så rädd att ha kvar i min dator. Tyvärr trivdes inte programmet särskilt bra med ett tillägg i min browser. Jag har ett så kallat e-kort för att kunna göra säkra betalningar med mitt Visakort över nätet. Det lägger in ett tillägg i browsern. När jag hade SuperAntiSpyware Professional installerat kraschade det tillägget hela tiden - med påföljd att det inte gick att hålla IE öppen.

Vad som var bättre är att en kompis till mig ringde idag på morgonen och hade fått in ett falskt AntiSpyware-program som heter Antivirus 2009. Det var ett riktigt bluffprogram med en riktigt elak infektion i datorn som följd. Bland annat fanns det instruktioner om hur man skulle avinstallera det. Man skulle gå till programmappen och klicka på en fil som heter uninstall - det vill säga "ta bort". Problemet var bara att den filen inte alls tog bort programmet - utan installerade om det igen!!
Det jag skulle komma fram till var att SuperAntiSpyware Professional tog bort det här skräpet direkt - och det är både jag och min kompis glada för!

Blessings

LuckySwede®
Antal svar på detta inlägg: 4
BRA
de var super med den infon kan nämna i förbifarten att samma program kan dyka upp som ett mail i din e-post om reklam att de är si och så bra har fått de i mail:en flera gånger å varje gång så tar telia antivirus bort de pga en trojan!!! så se upp
men tack för super info
om ingen misstycker
ja använder microsoft defender å den är super
har inga problem å den sköter sig själv
ladda ner härifrån:
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/defender/default.mspx
Rätt Solarus, dessutom uppdaterar den sig själv.
Annons
Gick det inte att ha "e-korts tilläget" till FireFox eller någona annan webbläsare utan att det krashade??

Bra information och varningar, har själv haft det viruset men det är ganska lättbortaget. Skaffa ett dugligt anti-spyware bara så borde det försvinna. Använde själv "SpyCatcher - Express" dugligt men kanske inte det perfekta dessutom blockerade det program som Steam.

MVH Lucke

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem