Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Spotify

Spotify

Hur många av er på IS har Spotify,Den nya Svenska Siten med Laglig streamning av musik,ca 10.000 "nya" låtar inlagda varje dygn,Det här kostar 99:- i månaden,men är helt laglig för de har skrivit avtal med alla stora skivbolag,så nu får också Artisterna sin beskärda del samt
att man på det här sättet kan sälja sitt "Piratskepp" och slippa i FRA. . .
Kolla genom www rockforum nu
Antal svar på detta inlägg: 4
Klart man har Spotify...

Det är en kanonidé, hoppas det verkligen blir något av det.

dessvärre saknas fortfarande en hel del skivbolag.

T ex Beatles, Led Zep mfl finns ännu inte representerade.

Och, kanske lite mer illavarslande: Jag hade lagt upp en lista med enbart Gasolin-låtar. En vecka senare gick de inte att spela längre.
Det bör betyda att antingen chansade Spotify, eller att skivbolaget ångrade sig.

Oavsett vilket, finns det en hel del osäkerhet fortfarande, men vi håller tummarna. Eller hur?

/Zap
Klart jag håller tummarna för att Spotify ska fungera.Vart lite orolig när du nämnde Gasolin,började genast tänka på NAPSTER och kopplingarna till Danmark i och med att det var Metallicas trummis Lars Ulrich som började bråka om den websiten så att de började radera låtar för att sen mer eller mindre dö.Lars Ulrich är från Danmark,och skulle egentligen haft en Dansk-skalle för vad han gjorde med Good ol'Nappy,men som tur är så finns det Gasolin & de andra med,igen på Spotify,så han klarar sig!. . . den här gången......
ja, minsann.. nu är ju Gasolin tillbaka!

Hoppas Beatles, Led Zepp osv osv osv också hittar hit.

Men... om detta kommer att funka fullt ut.......
Nån som vill köpa en extern hårddisk med cirka 60 000 låtar på?

/Zap
Annons
What A FxxK. . . .Skojar du ? Inte Fxn gör man sig av med Piratskatten,den gräver man ju ned....Har själv runt 40,000 "Guld-Penningar" i min "Kista".
Arrh Arrh 'netpet'

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem