Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Internet slutar å funka ibland

Internet slutar å funka ibland

Tjena!
Igår så hade jag ett skumt fel med internet. Det slutade funka helt plötsligt. Jag öppnade nätverksinställningarna i Vista å Skulle reparera men Vista hittade inga fel. Sen efter en stund så kom jag in på IS sida å skulle länka mig vidare men det gick inte. Efter mycke om å men samt uppdatering av sidan så släppte det å internet funkade igen. Det känndes som en propp i systemet eller nåt sånt. Har inte lagt in mina uppgifter själv ang. ipnummer eller dns eler sådant utan det fixade Vista själv vid formateringen. Man kanske skulle fylla i detta själv så kanske det funkar bättre. Men om jag nu gör detta kommer det å påverka nätverket så min fru inte har internet längre.
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03205.jpg
Antal svar på detta inlägg: 5
Undrar om inte det var ett allmänt fel, jag hade samma upplevelse en kort stund igår!
Här också, yttrade sig som om att det var slut på täckning men funkade efter några sekunder igen.
Har du en router eller har du dynamiskt tilldelning via din leverantör?
Har du router så påverkas inte din frus internet av att du skriver in en fast ip, skriv in en åt henne också!
Har du dynamisk från leverantören så kan ni knappast får varsin?!
Annons
Igår,Tillfälliga avbrott också här i Eskilstuna.
netspell
jag har en Belkin router men har oxå fått alla uppgifterna från min leverantör av internet. Så vad göra? allt funkar ju men IE7 när jag använder denna så är kallstarten å öppningen av startsidan seg som sirap. FF är inte så seg. 3 sek till startsidan är uppe å klar. Kan det ha å göra med UAC å skyddat läge kanske?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem