Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

I stället för utforskaren

I stället för utforskaren

Hej
Jag har Vista Ultimate i min burk och jag undrar om någon vet om något program som är liknande Powerdesk där du kan ha flera rutor uppe samtidigt och som funkar helt i Vista.
Är så trött på Utforskaren och har testat Powerdesk 6 och 7 men så fort jag skall högerklicka så slutar den att fungera i Vista.
Finns det någon som jag som tycker att det skall vara smidigt när man skall leta respektive flytta filer i en dator smidigt.
Tackar för alla förslag.
Jalle
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Goggla på Powerdesk Pro för Vista. Kostar 50 $.
Den här är rätt bra... intressant kanske?

http://www.freecommander.com/

Gratis är den också...
Vet inte om WinNc kan fungera på Vista , har aldrig testat.
Annons
Tack Breeze

Har installerat freecommander och den är ju nästan lika bra som PowerDesk men den löser mina problem med den hemska utforskaren i Vista
Hur kan ett program vara gratis, samtidigt som ett likadant kostar 50 $ på
ett annat ställe. Detta har jag funderat på i alla år.

Har en äcklig känsla av man blir lurad på nätet. Nu kommer ju Microsoft med ett gratis antivirusprogram i början på 2009. Varför fixade dom inte detta med en gång. Det skulle ju ingå i Windows från början. Då hade det inte varit så många som hade blivit smittade med Virus och all "skit".

Ingen som köper en dator skulle kunna surfa på nätet utan att ha ett
validerat antivirusprogram. Det skull inte gå att starta en dator ens utan skydd. Använd kondom skulle det stå på varje dators logotyp. He,he!!

En kondomtillverkare hade följande reklam:
"Dyk inte i vassen utan badmössa".
Blev också helt tossig på Vista, därför var jag ute och letade efter nåt bättre att hantera filerna med och Freecommander var rätt bra.

Under "Extra/Inställningar" finns det nåt som heter "Fönsterdelare"
Där kan du lägga in en del ikoner mellar fönstrena.... kopiera till, flytta, synkronisera, mm... rätt användbart.

En favorit är just "Favoriter" i fönsterdelaren... där kan man ange några av sina mest besökta mappar så man får en snabbväg dit.

Andra alternativa program att hantera filer med är bl.a WinNc som Göcke tipsade om (funkar till Vista) och Total Commander... dock är ingen av dessa gratis. Har dock lite mer funktioner och möjligheter...

//Breeze
VARNING!! Skojare i farten!!
Min gamla favorit Christian Ghislers Total Commander finns att ladda ner från http://swedish.ircfast2.com/
Enl instruktion skall du skicka 2 SMS a 20 kr för att få en aktiveringskod till ett shareware program TC men du få en aktiveringskod som är värdelös. Visserligen kan du installera programmet men då är vi på ruta 1 dvs samma som om du laddar ner en äldre version på Ghislers sida. Du måste köra 1-2-3 funktionen innan programmet startar. Lättförtjänsta pengar 40 kr som du alltså blir blåst på. Dessutom installeras en massa länkar och du måste betala en licens för uppgradering.
Enl. länken ovan tar man betalt för att det skall vara virus o trojanfritt men vad tror ni jag hittade i registret efter installationen....jo eblaster. Om detta är riktigt så är de ju kriminella!!
Nerladdningar från Ghislers sida är garanterat virus o trojanfria. Ladda ner därifrån om ni vill ha en ren Total Commander.
PonGot!

Hittade följande om swedish ircfast.

"ska icke ladda ner från swedish.ircfast.com.. eller jo, om man gillar spyware så.."





eBlaster är ett spyware. Blaster är ett virus.
leiake
men du vet att de sänder alla tangentbordsnedtryckningar och epost innehåll + div info till en mail adress som installeraren (även fjärr) anger. En del arbetsgivare har ju varit i tidningarna senaste tiden om detta spionproblem.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem