Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

UAC i Vista

UAC i Vista

Har en tid ansett att jag haft seg uppstart med FF samt IE7. Men imorse så stängde jag av uac i Vista å hoppsan nu blir kallstarten lite snabbare. Visst säkerhet är väl viktigt men tid e dyrare hehe. Ett litet men välment tips från sekundjagaren
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Jaha det är rätt många som läst detta så min undran är således: nån mer som testat å märkt nån skillnad eller är det bara jag. Kan ju oxå vara så att detta är så dumt så det inte är värt å kommentera.
Vad är uac?
stänger man av UAC , kan man lika gärna stänga av alla andra skydd också

det troliga är nog att du skulle tjäna mer på att stänga av alla andra program som vill ut på nätet och fiska.

starta kör och skriv msconfig
du kommer att se en del som körs där.

UAC = kontroll av användar rättigheter
[http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc709691.aspx] .
Annons
eller lättfattat på svenska
klipp och klistra in länken
[http://windowshelp.microsoft.com/Windows/sv-SE/help/0eeb9ddd-ddaa-
4cc5-a092-9908305665471053.mspx] .
Kära farbror Göcke. Vad gör UAC mer än slöar ner min dator? visst den poppar upp när jag ska install ett prog eller när jag ska öppna ett redan install prog som jag litar på å använt länge å väl. Om jag mot förmodan skulle install ett prog från en skum tillverkare å inte har UAC på så borde windows defender skrika om det nu händer skumma grejer i registret. Sen borde mitt avp säga till om det nu skulle vara skumma grejer i det speciella skumma proget. Eller har jag fel? Ge mig minst 3 bra orsaker varför nu UAC e så himla bra.
Jag har iaf. stängt skiten.
Nu får jag ett irriterande säkerhetsmeddelande istället.

Längtar tillbaka till XP-pro.

/B
Bosse och du fick också en snabbare dator ??
Bosse
Det lilla meddelandet som du pratar om det får man leva med men det kommer ju bara vid uppstarten.
Göcke du har inte givit mig svar på min fråga.
Njae, Göcke, det kan jag inte direkt påstå. Det är en relativt ny laptop med en dualcore processor och 4 Gbit ram, så jag märkte väl inget direkt på farten.

Jo, jag vet det pusslet, men iaf irriterande.

/B
Jigsaw , de länkar jag gav , ger besked om vad det gör.

att det sen har dykit upp en ny grej som många inte gillar.

kan jag förstå.

men för någon sekund snabbare dator, tar jag inte bort skydden för.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem