Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Alla dessa fonter

Alla dessa fonter

Finns ju en hel massa konstiga fonter som man inte någonsin använder eller hur. Är det helt ofarligt att rensa windows på dessa? Jag använder nog inte mer än 4. Alla dessa fonter med krumelurer å konstigheter använder man ju aldrig.
Antal svar på detta inlägg: 5
Om du har en ny dator med normalt hårddiskutrymme - så finns det knappast anledning att plocka bort något. Det kan ju komma en dag när du vill göra något som du vill utforma med litet mer krumelurer.


Blessings

LuckySwede®
jag har ca 125gig ledigt men har hört av en kompis att datorn skulle bli snabbare av att man plockade väck fonter.
Det kanske gällde för en massa år sedan när man hade mycket mindre hårddiskar. Datorns "snabbhet" beror väl mest på internminnet och processorns kapacitet - och de enheterna är ju idag såpass snabba att jag inte tror din dator upplevs som snabbare för att du plockar bort något som väl egentligen bara tar litet utrymme på själva hårddisken. Jag TROR iallafall inte det.




Blessings

LuckySwede®
Annons
idag är det ingen idée att rensa , det var på w95/98 tiden när minnesbanken var begränsad till 64/128/256 Mb
och hårddiskarna var på 120-500Mb
Tack ska ni ha för visat intresse samt bra och lättfattliga svar. Jag önskar er en trevlig helg.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem