Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

1 GB surf i månaden

1 GB surf i månaden

Hej.
Jag har telia mobilinternet på landet med fri surf efter 19.00 på kvällar och fritt på helger , nu fick jag ett erbjudande från Comhem dom har gått ihop med 3 och erbjuder mobilt internet för samma peng, skillnaden är att man får surfa dygnet runt utan extra kostnad men bara gratis upp till 1 GB.
Nu till frågan.
Vi läser mest tidningar och hemnet mm. hur mycket surf räcker 1 GB till under 1 månad?
Antal svar på detta inlägg: 9
Svårt att säga,men det räcker en bra bit! Men var korsta det efter 1 GB?

Det är mest intressant!
Hej Thomas.
12.5 öre per MB
Som sakt var! Det beror på vilka sidor du surfa på! Det finns nog dom som är hemma på detta bättre än jag här på IS.

Men bredbandsbolagen måste ju hämta sin inkomst någonstans i från.

Du vet det man förlora på gungan,tar man igen på karusselen.

12.50kr per gb då?

Du måste väl har någon fast avgift per månad?? Som tillkommer?
Annons
Självklart är det fast månadskostnad, Comhem kostar 100:- per månad och Telia 89:-, bara 132:- skillnad per år
Problemet är att dom själva kan inte räkna ut hur mycket mb det gå åt att läsa en sida i en tidning?

Jag har försökt att fråga telia?? Det är inte dyrt blir svaret!

Är det någon här på IS som vet??
Blir det inte 125:-/GB thomas2?? Grönj---igt dyrt!

Jag har ett program som heter du meter. Det mäter hur nycket dataöverföring man gör av med och man kan ställa in det så att det varnar när man börjar närma sig en viss gräns, som man anger själv.

Nu har jag tyvärr inte intallerat det sedan min formatering men ska installera det och kan då ev berätta vad aftonbladet drar i kb.
Nu är det snabba ryck;)
Aftonbladets sida tog 3.08MB att öppna.

Sedan om man öppnar en sida i aftonbladet så går det säkerligen lika mycket till.

IS sida tog däremot endst 104,3KB att öppna!!
Så ska det se ut!

patrikke!

Ursäkta felräkning!
Så kan det vara thomas2, det är ju lördagkväll

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem