Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Fel eller rätt?

Fel eller rätt?

Åter har detta kommit upp med offentlighetsprincipen av domar. Denna gång handlar det om http://www.kriminellt.com/news.php
Varför skall människor undanhållas fakta. Jag kan inte se några etiska problem med att lägga ut sexualbrottslingar på nätet med namn och allt.
Vem skulle vilja ha en brottsling i närheten av där man bor?
Antal svar på detta inlägg: 60
Sidor: 1 2 3 4 5 6 Nästa »

Brottslingarna får väl se det som en del av sitt straff?

Det gäller att tänka efter före om det verkligen är värt konsekvenserna.

Tycker jag.
Just det ,häng ut dom i media!! Det är ett straff i sig.
Förhoppningsvis fixar dom en server utanför EU land då blir det helt legalt.
Annons
Jag vet inte om jag har fel, men sexbrottslingar har väl en tendens att återfalla i brott även om dom suttit frihetsberövade? En sexuell läggning blir man väl knappast av med för att du sitter i fängelse. Jag tror inte på terapi heller. Du kanske kan få personen att inse att det du gör är fel, men sen tror jag det är stopp. Den sexuella driften är ju den starkaste driften och det innebär att även om du tycker att det du gör är fel så kan du inte sluta. Men jag är lite kluven när det gäller att hänga ut dom på nätet. Jag kan förstå tanken, men hur nära är vi då ett rättslöst samhälle där människor tar rättvisan i egna händer, sk medborgargarde. Vill vi ha det? Om du har sonat ditt brott så ska du, enl lagen, vara fri. Usch, det blir jobbigt när det kommer känslor in i bilden, och det gör det ju per automatik när det är barn inblandade. Jag kan inte bestämma mig om jag tycker det är bra eller dåligt att publicera. Jag är, som man säger, kluven.
En bra ide vore väl att kastrera vedebörande. Det är ju som babo43 säger, inte så att man blir mindre sexuell för att man suttit på "kåken" i några år. Tvärt om vad jag har förstått.

Inte kemisk kastrering. Det skall vara operation. Jag såg ju på min vilda. hingstar. Några dagar efter operation så kunde man krypa mellan benen på dom riskfritt. Sedan släppte man dom bland stona i hagen.

Men dom såg alltid lite ledsnare. Glöden i ögonen försvann.
Hur blir det med alla oskyldigt dömda då?
Skall dom också hängas ut för resten av sitt liv?
Jag är mycket tveksam till att detta är rätt sätt att upplysa allmänheten.
Det skall åtminstone vara till hundra säkert att det är rätt brottslingar.
Är det fel brottsling får man ta tillbaka detta ,klart och tydligt!!

Men visst vore det bra om man visste att grannen är pedofil!! Eller har annan brottsbenägenhet!
Leiake!! Kastrering vore något. Fast kanske jäms med halsen?
Dödsstraff är ju inte populärt. Då får vi svenskar inte ens åka tåg inom EU.

Din typ av kastrering kommer. Det tror jag. Det avskräcker inte, men den reducerar ogräset.

Men försök bli av med maskrosor i gräsmattan. Då har du att göra resten av livet.

Torvar
Det handlar inte om konfirmander här utan människor med ett gravt avvikande beteende och alla uthängdas handlingar har ju prövats i domstol. Läs gärna domarna så blir du kanske tom upprörd.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem