Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Fel eller rätt?

Fel eller rätt?

Åter har detta kommit upp med offentlighetsprincipen av domar. Denna gång handlar det om http://www.kriminellt.com/news.php
Varför skall människor undanhållas fakta. Jag kan inte se några etiska problem med att lägga ut sexualbrottslingar på nätet med namn och allt.
Vem skulle vilja ha en brottsling i närheten av där man bor?
Antal svar på detta inlägg: 60
Sidor: «1 2 3 4 5 6

Pongot!
När jag skrev min första kommentar så handlade det inte om vilken typ av brott människor hade gjort/dömts för utan det handlade om att man inte ska ta lagen i egna händer.
Det finns ju ingen rimlighet i att alla medborgare ska kunna bryta mot lagar godtyckligt bara för att någon annan gjort det och dessutom dömts i domstol för det.
Om man accepterar sådant beteende så förfaller samhället och det blir anarki.
Nästa steg är kanske att någon ska skipa rättvisa genom att vara bödel och tar död på en brottsling. Kanske någon patient till dig som du felbehandlat kommer tillbaks med en pistol och skjuter dig som tack för sist...
Wacko!

Du får inte skrämma upp stackars PonGot.

Han stänger sin mottagning och inreder källaren som en bunker.

Men jag tycker han friskar upp Forumet med sina inlägg. Det blev riktigt som på gamla dagar. Rena Vilda Western.

Vi får tydligen förutom Datorer och Internet ha några rubriker om
Mytomaner,sexualdårar samt domstolar som dömer som dom vill. Då tänder vissa medlemmar till. Kan det bli bättre!
Wancko
Förstår inte ditt senaste inlägg. Tacksam om du vill utveckla det.
Kanske du inte riktigt förstår att vi nu 2008 är i internetåldern och jag lovar dig det kommer att öppenheten mot kriminalitet kommer att öka dramatiskt.

Det finns redan bödlar i Sverige. Utrensning sker ju nästan dagligen i den undre världen och personligen tycker jag det är OK att så sker. Det blir billigast för samhället. Skurkar inom MC maffian kostar samhället ohyggligt lidande. Det jag menar är självsanering men att vi skulle återinföra dödsstraff är jag emot. Att en felbehandlad patient skulle skjuta mig tror jag inte för i de fall läkare har blivit mördade av patienter så har ju dessa varit mkt sjuka. Du behöver inte vara läkare och ha felbehandlat du kan numera bli skjuten eller mördad för en bagatell.
leiake tack för din omtanke men jag har inga mentalsjuka fiender så vårt hem är min borg.
Annons
PonGot

Det finns inte ett hem som är min borg i dag. Det förekommer villainbrott va dag,det är bara en tidsfråga när näste kommer att ligga MÖRDAD i sitt hem.
Har läst Doktor PonGoats inlägg.

Här kommer lite reella fakta;

http://www.kriminellt.com/infusions/extended_member_database/extended_
member.php


Är Din granne fälld?


Sök gärna hos HSAN (den som känner till PonGot´s namn hur många
varningar denne har). Har han levt upp till sin yrkesroll, eller har HSAN
fått anmälningar, bevisbara eller obevisbara.


Vore kul om ngn tog sin an detta detektivarbete.

"Som man bäddar får man ligga", och ibland är det svårare att ta sig över bäckenet än över ån!!!

Respektfullt Eders


Alberto
Pongot !!

Jag ska ge dig ett exempel.

Vi säger att du felbandlat en patient och du blir anmäld till HSAN eller vad det nu heter.
Dr Pongot blir "dömd" för felbandling och får sin dom, böter, plump i protokollet eller kanske lite skadestånd till patienten. Jag vet inte er straffskala..
Jag förutsätter att när det är över så tycker du att detta är en fråga som är utagerad.
Men den felbehandlade patienten tycker att han kan förfölja dig i resten av ditt yrkesverksamma liv så han sätter upp skyltar utanför din mottagning där det står att du är en brottsling och dömd för felbehandling. För säkerhet skull så lägger han också upp en hemsida med samma information.
För att vara riktigt säker att informationen når ut så annonserar han dessutom i den lokala pressen.

Jag är ganska säker på att du inte hade accepterat denna behandling då du redan "sonat" ditt brott en gång.

Och för din information så är ganska bevandrad i det moderna IT-samhället och dess möjligheter men också faror.

mvh
Wacko (inte Wancko).....
Wacko!
Du behöver upplysas hur det går till med misstänkta felbehandlingar.
Läkaren anmäls av patienten eller enl Lex Maria. Om han/hon hamnar hos HSAN och får en varning så överklagas ärendet och 95% blir frikända. Man måste veta att i HSAN sitter icke experter (jury) och bedömer. De kan alltså gå emot ett expertutlåtande.

alberto!
varför börjar du ditt inlägg med den länk jag startade denna tråd??
Om du vill ta reda på en viss läkares förekomst i HSANs register måste du åka till Stockholm och veta exakt diarienummer och söka upp det i HSANs allmäna datorer som finns längst ner i byggnaden. Adressen kan du googla fram.

Jag kan bespara dig arbete. Efter 41 års tjänstgöring har jag blivit anmäld 2 gånger utan åtgärd. Vi inom läkarskrået brukar säga till våra yngre kollegor att "om du inte blivit anmäld någon gång under 10 år" har du inte jobbat tillräckligt. Alla kliniskt verksamma läkare blir någon gång anmäld till HSAN. Även du måste upplysas hur man går tillväga ang HSANs bedömningar. Det är ingen öppen databas ännu så länge.
Vad gäller dig själv så är du ju "bara en skojare på nätet" så varför detta intresse.
Pongot !

Det var inte felbehandlingen i säg som är så intressant utan OM man blir dömd för felbandling så får man sitt straff via HSAN, som du upplyser mig om så fint.
Du vill inte sedan bli dömd igen av någon helt okänd/känd människa och förföljd resten av livet.....tror jag iaf.
Du svarade aldrig på mitt påstående:
"Jag är ganska säker på att du inte hade accepterat denna behandling då du redan "sonat" ditt brott en gång"

mvh
Wacko
Wacko
Det funkar inte så. Blir du fälld i HSAN, läkaren får en varning eller erinndran så överklagas detta i länsrätten och i nästan 100% blir läkaren frikänd. I glappet där kan läkare hängas ut. Så skedde ju i Västerås för ca 10 år sedan. De som hängdes ut blev senare frikända och valde att flytta från orten. Expressen dömdes till stort skadestånd men skadan var skedd.
Jag har aldrig under mina är som kliniskt verksam läkare hört talas om att en okänd eller känd människa har förföljt en från HSAN frikänd läkare.

Jag tycker vi kommer ifrån min tråd....den handlar ju om sexulalförbytare. Försök att hålla kvar där!!
ni kan även kolla på denna länk:https://lagen.nu/
ni får söka er fram där

Sida:
« 4 5 6


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem