Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Minnesfel på datorn?

Minnesfel på datorn?

Hej! Jag skulle behöva hjälp med min dator. Det har "glömt bort"helt plötsligt att den har en skrivare kopplad till sig.Går man in och vill lägga till skrivare,finns det inga alternativ alls.Har kört cdskivan för installering,men det kommer upp"ett allvarligt fel inträffade".Har försökt att köra systemåterställning,men då kommer svaret att "det inträffade ett allvarligt fel" upp... Jag har en HPdator Windows Vista.Vad göra ??Hjälp mig någon snälla!
Antal svar på detta inlägg: 5
Du behöver göra en backup snarast på dina filer du vill ha kvar.
Hej Göcke!Tack för ditt svar!Menar du att det enda att göra är spara och sedan att ominstallera datorn?Jag har garanti på datorn,men vill inte skicka den om jag kan göra något själv,det tar sån tid innan den kommer tillbaka...Hur gör man ominst.?Tack på förhand!
Osaken var just det att har du garranti och du måste kontakta supporten så vill de ha datorn i levererat skick , och då är risken att dina bilder/musik/dokument raderas.

ditt fel kan vi alltid analysera senare , men har du något som du vill ha kvar
så backa upp det först.

systemåterställning skall inte larma om fel tex , gör det det så endera gör man fel eller så är det något annat som strular.
Annons
olle7012 ställde denna fråga
http://www.internetstart.se/forum/las.asp?id=80510&sida=end

H
ej Göcke och tack för att du svarade!Menar du att jag ska spara och sedan ominstallera datorn?Hur gör man det?Jag har garanti på datorn men vill gärna göra något själv,det tar så lång tid om jag ska skicka bort den...Tack på förhand!



Jag menar att du skall se till att det du vill ha kvar skall sparas på en platts så att du kan ladda tillbaka det på din dator ifall det blir en ominstallation.
som är sista utvägen
angående skrivaren , så stäng av datorn , ta bort skrivaren, starta om.

starta skrivaren och anslut kabeln på nytt, hittar dator en ny skrivare då?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem