Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Internetproblem

Internetproblem

Ehm. Jag har något underligt problem med mina browsers, tror jag.
När jag försöker gå in på vissa sidor blir det nån sorts fel och alla öppna internet rutor stängs ner. Det händer både med Internet Explorer och Mozilla Firefox. Jag får inget error-meddelande eller förvarning. Sidan börjar ladda som vanligt, men när den ska visas så stängs allt ner. Det börjar bli extremt jobbigt. Jag fattar ingenting
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Kan vara ett "Java problem" prova att uppdatera dina Java aplets.
Ok. Men hur? :D
Har aldrig gjort det förut, inte medvetet i alla fall.
Kanske via www.windowsupdate.com ?
Annons
Ehm. Ja, som jag sa tidigare, är SP2 den enda uppdateringen jag inte har. Uppdaterar den applets också?
Java finns här http://www.java.com/en/index.jsp
Men jag tror inte att det var det som var problemet. Jag har nämligen den senaste uppdateringen från java. Det är säkert nån överbelastning eller nått annat fel. Det var lite segt, men jag fick igång sidan till slut.

Föresten SP2 måste du ju ha. Det tar bara ett tag innan det fungerar som det ska, så ju förr du laddar ner, desto bättre.
jag har testat med flera olika läsare nu och alla funkar.
och på flera OS
Sosero har du försökt igen med Firefox, jag kör den senaste med java aktiverad.
pcgamer.com är en riktig insamlings sida den laddar in en massa från olika håll och det är det som gör att den blir seg att ladda in ibland och även hänger.
man kan undra om de är en popupstoppare som spärrar för dig.
om det inte är javastödet som är frånkopplat
Hmm. Jag har löst det nu. Problemet var java. Jag visste att jag hade java, nyaste trodde jag. Men så var inte fallet. Det verkar ha varit den senaste man kunde tanka på java.com men i alla fall. Jag prövade att dra igång Runescape (ett väldigt fult och tråkigt "RPG" spel som använder Java), och samma sak hände då. Sidan stängde ner. Efter att ha avinstallerat java så gick jag in på pcgamer.com. Det funkade den här gången och Firefox sa att jag inte hade de insticksmoduler jag behövde för att kunna visa allt på sidan. Jag installerade java via Firefox, och nu funkar det.
Tack för hjälpen, alla som svarade på inlägget!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem