Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Hårddiskar

Hårddiskar

Hej! Om man har 2 hårddiskar hur utnyttjar man dom bäst.

Gott Nytt år.
Bengan
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Beror ju på vad du hade tänkt att de skall göra.

skall de vara som arkivdiskar , så anslut dem i varsin USB-ide/ata låda
om det är det gränsnittet på dem

är diskarna lika stora , anslut dem i en USB-ide/ata låda för dubbla diskar
kör dem i någon raid lösning för högre säkerhet om funktionen i lådan klarar det.
Fyller dom med något..??

En tom hårddisk är en outnyttjad hårddisk...

Gott nytt på er alla...
Jag skulle satt dom i Raid 5.

Men rätta mig om jag har fel nu, kan man inte sätta ihop två diskar så dom fungerar som en i XP? Har för mig att jag har hört det av en IT tekniker nån gång. Man ställer in så att den visar att det sitter en hårddisk i men med bådas kapacitet sedan lägger den bara över på den andra när den ena blir full, eller har jag helt fel nu??
Annons
Jag kanske förklarade dumt, men det finns 2 hårddiskar i datorn. C och D och använder bara C disken. Kanske det är bra att använda även D. Har redan extern hårddisk för att säkerhetskopiera filer en gång per månad.

Blir datorn snabbare av att använda D till foton m.m.
bengan , är det verkligen två fysiska diskar?
så det inte är två partitiner bara.?
Detta var intressant jag har också 2 hårddiskar och allt lägger sig på C om jag inte ändra, Göcke vad är fysiska diskar och två partitiner Om jag tittar på egenskaper delning på diskarna står det inte delad men man kan tydligen göra det under avancerat Min dator heter Acer Aspire M1640
Jag har oxå C och D använder båda!
Är dom lika så att det kvittar var man lägger program och musik så att dom samarbetar, för dom är lika stora 144GB står det på varje
Jag har 5st diskar, sammanlagt 2000Gb C: har jag program endast och resten har jag fulla med annat.
Var är du Göcke får vi en förklaring till hur det funkar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem