Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med internet

Problem med internet

Nu har jag några konstiga problem på min dator.

För det första kan jag inte använda internet med IE längre; sidan kan inte visas. ABC(nedladdningsprog) får inte kontakt med internet. Jag kan inte logga in på msn och felsöken för det funkar inte heller. Uppdateringen av virusprogrammet går inte, den säger att jag "kanske måste ansluta till internet inan".
SpySweeper kan inte heller uppdatera.
Det konstiga är att jag kan använda Opera att surfa med utan några som helst problem. Ett annat nedladdningsprogram(Bitcomet) fungerar felfritt. Detta installerade jag efter att problemen startade.

Jag har sökt i datorn efter virus men inget hittas, virusdefinitionerna är från 2004-12-30 så då fungerade det iaf att uppdatera.

Kanske ska tillägga att jag har sökt på internet efter hjälp med ett meddelande som kommer när jag är ansluten till mitt modem som säger följande: "Status: Begränsad eller ingen anslutning."
Det stog på ett ställe att jag skulle gå in i registret och Delete registry keys och installera TCP/IP igen. Detta tog dock inte bort problemet. Och faktum är att jag hade problem innnan också, men ändå.

Jag har XP SP2, NAV 2004/NIS 2004. Brandväggen från MS är av.
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Du måste in och fixa dina nätverksinställningar, det behöve jag göra på min bärbara när jag fick det där. Så på den anslutningen du ansluter med så ska det finnas något som fixar det... eller så klicka jag reparera, minns inte riktigt..:)
Vilka inställningar är det som behöver fixas? Du får gärna göra en lite mer detaljerad beskrivning

Reparera hjälpte inte.
Kolla så inte någon brandvägg är på i NIS..

Ja problemet är att jag inte riktigt kommer på vad felet var det börjar funka när jag köra rearera tror jag.. fan minnet är bra men kort, var typ fö en vecka sedan jag gjorde det..:)
Annons
Det blir ingen skillnad vare sig jag har NAV och NIS av eller aktiverat. Så et borde inte va det som spökar.

haha ja minnet är inte alltid det bästa, eller längsta heller för den delen.
Är det ingen annan som vet?
är det någon konstig inställning i IE
proxy eller dylikt,
eller kolla ditt ip nummer / nätverksinställningar för TCP/IP
om du har fler program som inte fungerar
Ett vanligt fel som kan inträffa är att man har tilldelats en
dynamiska ip adress men att det blir ett fel i transmissionen
och nätverkskortet inte får en tilldelad, då väljs en lokal ip adress ut
Det borde inte ha med IE att göra, iaf inte endast eftersom det är flera olika program som inte får kontakt med internet.
IP-numret har jag satt manuellt eftersom jag annars får meddelandet "Den här anslutningen har begränsade eller ingen anslutningsmöjlighet. Du kanske inte kan nå internet eller vissa nätverksresurser."

Vilka inställningar är det du menar Göcke? Jag tror inte jag har ändrat några på sistonde, speciellt inte i IE för det använder jag aldrig.
Kan du pinga en www adress från komandoraden
Visste inte riktigt hur jag skulle göra för att pinga. Men skrev: ping www.internetstart.se och fick fram : det gick inte att nå målporten.
Vill du veta allt som stog, och gjorde jag rätt??
Ja du gjorde rätt, konsentrera dig nu på tcpip anslutningen
det är förmodligen där du har felet.

din tcpip conf bör vara ungefär så här
0 Ethernet kort :

IP-adress . . . . . . . . . . : 192.168.1.5
Nätmask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standard-gateway . . . . . . . : 192.168.1.1
eller så här
0 Ethernet kort :

IP-adress . . . . . . . . . . : 192.168.0.5
Nätmask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standard-gateway . . . . . . . : 192.168.0.1

198.168.0.X som är det vanligaste

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem