Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Rensa i Egenskaper för bildskärm

Rensa i Egenskaper för bildskärm

Jag undrar om de datakunniga damerna eller herrarna här kan svara på/hjälpa mig med en sak?..
Inte så viktig, men dock..

Jag upptäckte av en händelse att de bilder som jag lägger upp på min dator, även hamnar på det ställe där man ändrar sin bakgrundsbild på datorn. (skrivbordet)
Alltså under "egenskaper för bildskärm"
Skulle vilja rensa där, men det går inte, k a n man det??
Antal svar på detta inlägg: 9
är det denna lista med bakgrundsbilder du menar
http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/03240.jpg
Precis den Göcke, varför hamnar alla bilder där?? Kan förstå att de som man har/haft som skrivbordsbild finns där, men de andra?
Det ända jag kan komma på så här rakt ut i luften är, att du har skapat eller något program har gjort det, ett nytt tema , ett nytt tema sparas i Mina document

testa med att byta tema
Annons
Hmmm Göcke...visserligen har jag bytt både tema och bakgrunder då och då...men av just teman så har jag bara använt de som finns med i menyn från början.
Har iallafall bytt tema nu igen då
Men hoppas att någon vet hur och o m man kan ta bort de bilder som lagras där.
De bilder du ser under "egenskaper för bildskärm" är de bilder du har i "mina bilder" i "mina Dokument" spara bilderna du inte vill ha med i en mapp för sej på hårddisken,INTE i "mina bilder"(om du nu vill spara)och prova.....
Huvudsökvägen för egna bilder till skrivbordet är Mina dokument. I XP

externa bildbehandlingsprogram kan läsa in andra bilder när de katalogiserar
och föreslå att de skall läggas till som skrivbordsbilder
Jag tror alltså att det är ett externt program som fixat det åt dig.
ändra förutsättningarna i det programet, annars så återkommer problemet

att jag blandade in teman , var kanske inte rätt helt och hållet, men där ändrar du vilka förutsättningar på bilder som skall läsas in, egna teman eller färdignedladdade eller standard xp. men det påverkar inte dina egna bilder som är godkända som bakgrundsbilder.

Anne_Sofie vilket OS använder du?

i XP så ligger de godkända skrivbordsbilderna under
C: / WINDOWS / Web / Wallpaper
om det inte är ett annat program som styr dem
Jippiii...jag får tacka herrarna så väldigt mycket för all tid som ni lagt ner på mitt problem.

Era svar tillsammans gjorde att gåtan fick sin lösning

I C: / WINDOWS / Web / Wallpaper...fanns enbart de förvalda motiven...men det visade sig att det var enbart de bilder som fanns i "mina bilder" (som netpet skrev)...som fanns i "Egenskaper för bildskärm". Så nu kan jag flytta eller radera de som jag inte vill ha där ..

Tack!!

För kommande frågor så använder jag OP Windovs xp..och mestadels vebbläsaren IE..ibland FF..
Jag tror på devisen om att:

Meningen med livet är att samla kunskap,och samtidigt dela med sej av den......

Kul att kunna vara till hjälp!
Visst är det görkul om man kan vara någon till hjälp

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem