Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Internetstart som startsida

Internetstart som startsida

Hej!
När jag rekommenderade Internetstart.se till en bekant, som har Dell-dator och Telia som startsida kunde den inte installeras. Datorn stängde sig. Frågan vad som var orsaken kunde inte besvaras vare sig av Dell leller Telia.
Han fortsätter alltså m Telia och väl där går det bra att länka sig till Internetstart.se. ????????
Rolf
Antal svar på detta inlägg: 2
Hej Rolf.

Det beror väl på att han måste logga in via Telias startsida varje gång han går ut på internet!
Om datorn stängs av så släpper Telia anslutningen och man måste logga på nästa gång man går ut på nätet, annars så har man ingen anslutning!
Vad man kan göra om man har möjlgheten är att konfigurera modemet/routern så att den automatiskt skickar ditt användarnamn och lösen så fort man gör en förfrågan på internet, men det går inte på alla modem/routrar.

Eftersom jag själv aldrig stänger av datorn, så är det inga problem att bara köra direkt på IS, men dom gånger som telia har haft problem med sina ADSL stationer så skriver jag istället in adressen till telias login sida, så är det igång igen!

Lycka till...
Det finns ett jättebra program som hjälper en med automatisk inloggning till Telias internet. Det är mycket smidigt och du slipper att fylla i lösenord varje gång du vill logga in till internet.

Programmet heter IC Login och finns gratis att ladda hem här
http://iclogin.sourceforge.net

Lycka till

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem