Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Surfa via usb-minne?

Surfa via usb-minne?

Hade en diskussion med en kompis med tanke på att de små ska ut på nätet och som förälder vill man ha koll.
Uppenbarligen kan man ha ett usb-minne och surfa "via" det med som han nämnde tex Firefox portable. Sen kan man ha andra "program" på minnet för det man vill göra som tex ladda ner film, spel osv. Syns inget på datorn utan all historik finns på minnet. Ska du kolla minnet måste du kroppsvisitera grabben (och det tänker jag inte göra) för att hitta det!

Någon som kan/hört något?

Jag vet att föräldrar alltid blir efter när nästa generation ger sig ut på nätet. Men lite får man hänga med. Sen har jag inte tänkt vara någon polis utan det måste vara en dialog annars surfas det bara hos någon kompis istället. Min tanke är att om man ska hålla sig uppdaterad, engagerad och intresserad för att få bra surf vanor hemma hos de små.

Eller?
Antal svar på detta inlägg: 2
ernfrid , grubbla inte så mycket på tekniken hur man kan dölja sina förehavande, utan försök att ge dina telningar din trygghet istället.

Och har ni två datorer i hemmet, gör en tävling om att hitta de bästa
förklaringarna på något skolarbete eller dylikt.
och Diskutera källgranskning osv.

Jag lovar att ni kommer att få det roligt och lärorikt tillsammans.
Till Göcke!
Jag håller med dig. Samtidigt är jag nyfiken på hur det skulle funka rent praktiskt. Alltså, vill bara lära mig.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem