Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Sida med musik utan torrent

Sida med musik utan torrent

Hepp alla glada.
Hittade denna när jag tittade in på Tommy K Johanssons blogg om datorer.
http://beemp3.com/index.php Har testat själv å det funkar å det låter rätt bra. Lagligt?? Hmm ja det vet i fanken men samvetet får väl styra.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Är inte musiken på Spotify gratis ?
jo visst e den det men det krävs ju lite jobb å få ner den till hårddisken. men du kanske har ett hett tips.
I och med att man har Spotify så kan man ju lyssna på musiken när man vill så det är ju ingen större ide att "låna" om det inte är någon särskild låt som man tvunget vill ha
Jag har 2 datorer så det är ju ganska enkelt att spela från den ena till audacity på den andra Det kan väl knappast vara olagligt det blir ju som att spela in från en radio eller Tv
Annons
Gratis varianten är reklamfri 1 månad,Sen blir det reklam avbrott då och då,mellan låtarna som tur är.....

Finns dock en Reklamfri Premium Variant av Spotify för 99:- mån....

Vadå,jobb å få ner den till disken?
Nerladdningen av programvaran kommer ju via en INVITE länk,och ett hett tips är :att man känner nån som har Spotify,deltar i tävlingar eller skaffar abonnemang.....

Jag kör också i nätverk på 2 PC och är TYP som en blandning av Ginza katalogen och radio
Jag har haft Spotify över en månad,jag skickade in min emailadress och 3-4 månader senare fick jag svar
Reklamavbrotten varar så kort tid så det är inte störande
Jag hade tur,"Admin" på ett annat forum gav mej en invit.

P.S.Det finns andra trådar här på IS om spotify......
Jaha då var det dags för lite förklaringar igen då. Spotify installerar man ju på vanligt sätt å sparkar igång å njuter av nån goo låt, men denna låten vill man ha på sin lilla mp3 spelare å då blir det ju lite krångligare. Audacity är ju ett utmärkt program men å synka start av Spotify/Audacity samtidigt det har jag inte klurat ut. Sen om man vill ha ett helt album så får man väl install ett prog till för att dela upp inspelningen i dom olika låtarna eller? Det var därför jag la in denna tråden för då kan man plocka låt för låt å slänga in i sin lilla spelare utan å blanda in torrents.
Är du duktig på Audacity så ge gärna råd Vargo.
Audacity är inte så svårt,man kan spela in till exempel 15 låtar och sen redigera dom så man delar dom och sparar dom som mp3 en och en
OKAY-Nu är jag med....Jag själv lägger Audio Editor Gold Parallellt med Spotify och "kringgår" Torrent delning,om jag nu skulle behöva nåt "utanför" mitt nätverk........Audio kan också redigera ljudfiler man spelar in,typ hel CD för att sen klippa låt för låt
http://www.pim.skolutveckling.se/information/om_pim/programvaror_i_pim/audacity/

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem