Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hacker friad i Sundsvall

Hacker friad i Sundsvall

Göcke!!!

Nu får väl du hjärtinfakt,när du läser detta,i Svd.
Denna dom måste överklagas,annars är det ju fritt fram för
alla idioter.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

"fritt fram för alla idioter", det säger väl mer om dig Leif än om de du uttalar dig om.
Håller med föregående talare (esa)...
Leif, är du intelligent befriad eller ?
Jag tror att du har så mycket moral, att du har dubbelt moral.....


Annons
Vad handlar detta om?
LEif säger ju bara att det inte är bra med Hackers och att det bör överklagas. Eller har jag missat något?

Varför dessa påhopp?
Ja sånna påståenden är samma sak som leder till rasism, okunskap helt enkelt.

att bli kallad hacker är något positivt och har inget med att bryta sig in i system att göra. det är vad crackers gör. Att kalla sådan hackers är bara något som media har hittat på, och det är på grund av deras okunskap. och där knöt jag ihop det igen tillbaka till parallelen till rasism. :)
Finns denna historian att läsa om någonstans?

Det är så här att hackers bryter sig in i system och att crackers knäcker spel och program skydd.


Ledsen att säga det Rob, men du har FEL!!!!!!!!.
Med tanke på att du tycker att jag har fel förstår jag att du inte är så insatt i den "världen". Själv känner jag ganska många hackers, men det kan ju hänga ihop med att jag jobbar med sådant. och även ägnar min fritid åt det.

define:hacker <-- skriv det i google första definitionen där är vad en hacker är, och vad media har fått det att bli för svensons. iof resten förklarar åxå bra.

I stand Corrected
Men media verkar att ha lyckats att vända begreppen tydligen.

Ledsen att säga det Rob, Jag hade FEL!!!!
(det tog emot)
Jag lovar att inte gå i taket ;)
men har inte fattat vilket artikel det handlar om.
kan man få en länk ?
kan det vara denna artikel du menar
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=434478


tja vad skall man säga?
en driftig kille som tydligen blir enrollerard av någon av de stora drakarna efter sin examen, sen kan man ju undra om medlen som de använde för att ringa in dem var justa.
men också att det är svårt för journalisterna att veta hur de skall skriva om något som de inte vet ett dyft om.
det ser ju också ut som om lagarna inte är i takt med tiden.
men det visste vi sen förut.

självt så är jag mest irriterad på att jag har lagt ned 12tim på att
rensa spy/virus och annat oknytt i datorer. visserligen med gott resultat, men jag tycker att dessa individer är ett av de mest destruktiva som finns. och vad jag skulle vilja göra med dem går inte att sätta i tryck.

mvh // göcke

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem