Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Myten om säkerhet

Myten om säkerhet

När jag läser denna artikel , så slår det mig att den slår hål på myten att
den ene webbläsaren är säkrare än den andra.

och att den ena tekniken är bättre än den andre.

Det är tekniken bakom hur vi använder olika saker som de använder för att
angripa oss vanliga dödliga.

[http://computersweden.idg.se/2.2683/1.205061/nyupptackt-bugg-t
illater-smart-natfiske] ..
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Är det inte bäst att försöka att vara uppkopplade till sin bank,utan att surfa på andra webbplatser samtidigt!!

Enbart startsidan!!
Det är ett önskemål/rekomendastion från bankerna att man endast har deras sida framme när man gör ärenden hos dem, och att man stänger webläsaren sedan när man är klar, men det är mer ett spel för galleriet. för att lugna användarna.
Göcke!

Behöver vi vara oroliga när det gäller banker.

Jag fick nya grejer från Nordea nyligen. Det är så mycket jox så jag kommer knappt in på mitt eget konto.

Om jag vill sätta in pengar på t.ex. ATG. Då måste jag gå igenom ytterligare
procedur. OBS!! Sätta in pengar är lika svårt som att ta ut.

Jag välkommnar dom som sätter in pengar på mitt konto. He,he!!

Men jag förstår att det är säkerhet det handlar om. Men för att inte våra medlemmar skall vara rädda så kanske du kan förtydliga, att blir man lurad så står banken för detta.
Annons
leiake!

Kommer dom in på våran bank,då kan dom tömma vårt konto, försent!!! vi knappt upptäcker det. Det är livsfarligt!! Banken !!! står dom för det???

Dom kanske hävda att det är vårt eget fel. Där står vi länsade konton!! Pengarna finns långt andra sidan jordklotet!!
Då avråder ni alltså att man betalar räkningar via internetbank
Jag skulle aldrig göra det!!! Skurkarna ligger alltid först!! tro mig!
Vargo!

Internetbank är säkrare än att gå med kontanter till banken. Du kan bli rånad på vägen. Osannolikt säger du!!

Inte i Trelleborg. Ha,ha!! Akta dig!

Skickar du pengar över internetbank då skyddar banken dig.

Har i många år använt mig av internetbanken. Aldrig hänt något. Är suveränt att kunna betala på detta sätt, föra över pengar inom familjen, kolla kontot osv.

Förr när man skrev betalningsodrar så fick man tillbaka allt om man räknat ihop fel summa, glömt att skriva under eller skrivit fel mottagarkonto. Betalningarna kom ju in för sent då. Sen fick man vänta i flera dagar innan man såg att pengarna var dragna.

Det finns en risk med allt. Brevlådor kan länsas för att komma åt kontonummer, din plånbok kan bli stulen, ditt bankkort kan kopieras, eller vad det heter.

Nä, nu ska jag gå in på min internetbank o kolla.
Så drastiskt som till att inte använda tjänsterna , tycker jag inte man skall ta det.

Det jag menade med tråden är att alla webläsare har säkerhetshål, oavsätt vem som säger något annat.

och att tekniken inte är ofelbar.

men ni måste ju hålla med om att , när den väl fungerar så är det underbart
sofus!!

Du har så rätt. Nu kan man inte göra fel. Slår man in fel OCR-nummer så säger datorn ifrån. Ofattbart!!

En kvinna som jobbat på American Express har försnillat 700.000:-.
Sådant går ju aldrig att gardera sig för. Det är ju fel på internkontrollen.
Men vissa människor missbrukar förtroendeuppgifter.

Men detta stora kreditkortsföretag tjänar nog 700.000:- i minuten. Minst.
Jag tror dom klarar detta.

Men jag blev lite förvånad. Ingen av dessa konton som hon missbrukade hörde av sig på 7 månader.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem