Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

SP2 problem...igen

SP2 problem...igen

Jag installerade nyss SP2 till XP och nu gick jag ut på internet för att checka läget med då surfade jag bara i 9,6 kbit/sek på med 56k modem. Annars brukar det ligga runt 50 kbit/sek. Vad är det som e fel? E det windows nya brandvägg som spökar?? Hur ska jag göra för att fixa det???
Antal svar på detta inlägg: 8
har du testat nya drivrutiner till ditt modem
# Hej Ricky ! Det kan vara en ren tillfällighet att det blev problem just när du hade uppgraderat med SP2. Jag har haft problem under dagen att komma in till Hotmail och ett meddelande kommer upp att tyvärr är det så mycket trafik att jag ombedes att försöka senare och det är också idag 6 jan 05. Så avvakta lite eller prova som Göcke föreslog att uppgradera drivrutiner till modemet.
# Har du vanligt telefon-modem eller ett ADSL-modem ?
Är det ett telefon-modem så är 9,6 kbit/sek troligtvis en rätt så riktig siffra. Även om modemet som sådant skulle kunna klara 56k. Då kanske svaret på din fråga är att innan du uppgraderade med SP2 så fick du en felaktig uppgift om anslutningshastigheten.
axe; Jag e helt säker på att de e sp2ans fel att anslutningen e så slö iom anslutningen stod på 50,6 kbit/sek innan sp2 installationen och även nu när jag installerat sp1 på min nyformaterade data istället.. jag har varit med om det problemet innan med när jag skulle installera sp2 utan resultat..
det är ett vanligt telefonmodem jag använder och det står INTE en felaktig uppgift om anslutningshastigheten för internet e verkligen SKITSEGT!!!

Jag ska iaf in på microsofts hemsida nu o se om jag kan bli klokare på det där...
Annons
Du har inte installerat något nytt antivirusprogram som ex Panda Platinum. Jag kör själv med detta och den näst sista versionen 7,07,01 slöade ned surfningen rejält om man har deras brandvägg aktiverad. Har nu installerat Platinum IS 2005 och den är bättre, men det är ändå segt med brandväggen aktiverad. Vet inte hur det skulle vara med bredband men det märks tydligt med ett vanligt modem.
Hej!

Gnäll hos microsoft!

Dom BRUKAR klanta till det titt som tätt!!!

Lycka till!
Kolla om det finns nya drivrutinerna innan ni gnäller , det är ju dessa som strular i de flesta fallen. och gör det hos leveranrören inte hos M$.
vilket modem har du ?
PerAsk; jag hade precis installerat om windows när jag installerade sp2 så jag hade inte ett ända program installerat..

Göcke; modemet heter 3Com men jag har ingen aning vilket modellnummer det har.. desutom vet jag inte var jag kan hitta drivrutinger till det modemet..
Ricky , om du inte vet namnet på modemet är det lite svårare.
annars så finns drivisar att ladda ned här om den inte är för gammal.
http://www.3com.com/products/en_US/downloadsindex.jsp
eller på den svenska webben
om du kör xpsp1 och det fungerar kanske du kan läsa av namnet på modemet där, och att den finns i xpsp2 också sedan.
en vild gissning som aldrig har gott hem förut. men jag har slutat
att grubbla det är bättre att kolla först.
annars så står namnet på kortet om det är ett internet modem.
mvh // göcke

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem